מדדים ומחקרים

שונה בנוף: שגרירות מלאווי תקום בביתו של ישראלי במושב בן שמן

משרד החוץ הודיע כי בכוונתו לפתוח לראשונה את שגרירות מלוואי בישראל. אך בסיסה של השגרירות תקום בביתו הפרטי של דוד ביסנובטי, ישראלי המתגורר בבן שמן ובעברו, כיהן כחבר פרלמנט במדינה האפריקאית. כדי שהמהלך המשונה אכן יקרה, ביסנובטי נאלץ לוותר על אזרחותו הישראלית

מערכת ice | 
מלאווי (צילום shutterstock)
שלשום (שלישי) משרד החוץ הודיע שמדינת מלאווי, מדינה בת 21 מיליון תושבים במזרח אפריקה, תפתח לראשונה שגרירות בארץ. רפובליקת מלאווי נמצאת במזרח אפריקה, וגובלת עם טנזניה מצפון, זמביה ממערב ובמוזמביק ממזרח. בירתה היא לילונגווה.
אך באופן מפתיע, השגרירות הייחודית, תקום במושב בן שמן, בביתו הפרטי של איש העסקים דוד ביסנובטי, שבשנת 2015 אף כיהן כחבר פרלמנט הישראלי-יהודי הראשון במלאווי.
על מנת שמשרד החוץ יאפשר את פתיחת השגרירות בביתו הפרטי של ביסנובטי, עליו לוותר על אזרחותו הישראלית וכך עשה. ביסנובטי נולד בראשון לציון. לאחר שירותו הצבאי טס לאפריקה, שם הקים עסקים בתחום הרפואה, התיירות והנדל"ן. הונו של ביסנובטי מוערך בעשרות מיליוני דולרים ויש לו נכסים רבים במלאווי. 
בשנת 2014 החליט ביסנובטי להיכנס לפוליטיקה. העובדה שהוא יהודי מישראל גרמה לאזרחים לטעון כי אינו שייך בכלל. אך לאחר קמפיין ארוך הוא אכן נבחר וכך הפך לחבר הפרלמנט היהודי-ישראלי הראשון במדינה. 
בשנה האחרונה נפתחו בישראל שלוש נציגויות דיפלומטיות חדשות: צ'אד, אזרבייג'ן ופפואה גינאה החדשה (בירושלים).שר החוץ אלי כהן אמר: "ישראל ממשיכה לחזק את מעמדה הבינלאומי. פתיחת שגרירות מלאווי בישראל היא מהלך מדיני חשוב נוסף להעמקת היחסים שלנו עם אפריקה ולחיזוק הכלכלות של שתי המדינות על ידי שיתופי פעולה בתחומי החקלאות, הביטחון, חינוך והחדשנות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה