בארץ

נגידת בנק ישראל לשעבר קרנית פלוג: "הרכב הקיצוצים מאוד בעייתי"

ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר: "לפני שמדברים על הגדלת ההוצאה הציבורית, צריך לוודא שמערכת המס מותאמת באופן שלא פוגע בצמיחה.  היו לנו לא מעט הישגים בתקציב. כבר היום נעשים צעדים להתחיל לכנס את הגירעון המבני ב-2025" 

מערכת ice | 
משרד האוצר (צילום נתי שוחט פלאש 90 עריכת אייס)
בדיון שנערך בנושא סדרי עדיפויות בתקציב 2024 ואילך של המכון הישראלי לדמוקרטיה והמכון למחקרי ביטחון (INSS), ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר אמר: "לפני שמדברים על הגדלת ההוצאה הציבורית, צריך לוודא שמערכת המס מותאמת באופן שלא פוגע בצמיחה". 
פרופ' קרנית פלוג, סגנית נשיא למחקר במכון הישראלי לדמוקרטיה ונגידת בנק ישראל לשעבר ציינה כי: "הגירעון שנקבע אינו מספק שולי ביטחון לתרחיש הסלמה בצפון. לפי הערכותינו המשמעות תהיה התכווצות תוצר בגובה 4.5%. נדרשת זהירות גדולה מזו המשתקפת בתכנון התקציבי בשנת 2024". 
פרופ' מנואל טרכטנברג, ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי אמר: "זו הפעם ראשונה שמסביב לשולחן הקובע אין ייצוג אפקטיבי לכלכלה וזו תקלה. המחדל של השבעה באוקטובר לא קרה בגלל היעדר תקציב. אתה לא שופך כסף כדי לחפות על המחדל". 
דוד ברודט, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר אמר: "כמות הפקת הלקחים מהמלחמה היא עצומה. המספרים יהיו עצומים, אבל לא המספרים שמציג משרד הביטחון לשנים הבאות. הבנקים עומדים בפני קריסה ואם תהיה קריסה שכזו הכל ייפול עלינו. זה לפתחנו, מדינית, ביטחונית וכמובן גם מוסרית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה