בארץ

הרמטכ"ל לשעבר לוקח אחריות: "שואל את עצמי מה יכולנו לעשות אחרת"

הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי התייחס לראשונה לאירועי ה-7 באוקטובר בתקשורת, והבהיר כי הוא נושא באחריות לכל הנעשה בצה"ל במהלך כהונתו. כמו כן, הוא ביקש מכל מי שמנסה לייצר הסתה (בדגש על נבחרי ציבור), לחדול מכך באופן מיידי
מערכת ice | 
אביב כוכבי (צילום פלאש 90/ גדעון מרקוביץ)
על רקע השיח הציבורי והביקורת הקשה כלפי הצבא והממשלה, הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי נשא דברים והדגיש את ערכי צה"ל, לצד המחדלים שאירעו ב-7 באוקטובר. כמו כן, הוא הבהיר גם את חלקו במחדל: "אני אחראי להחלטות ולפעולות שנעשו בצה"ל בתקופתי".
"מדינת ישראל מתמודדת עם מספר רב של אויבים, לא תמו ימי המלחמה הכוללת. צה"ל נלחם במספר חזיתות באופן מקצועי ואיכותי. מראשון החיילים והחיילות, דרך כלל המפקדים ועד לרמטכ"ל. צה"ל הוא צבא חזק ומתקדם, ויהיה לעולם, חומת המגן של מדינת ישראל", אמר כוכבי. "לדאבון הלב, ב-7 באוקטובר החומה הזאת נפרצה לחלוטין ונחשפו אכזריות שהדעת אינה מסוגלת להכיל, ושנאה שלא תעלם גם בעוד דור".
עוד הוא מוסיף: "ה-7 באוקטובר הוא אירוע מזעזע ומכונן שמחייב בירור נוקב ועמוק. האירוע ייבחן מכל הזוויות ובראייה רב שנתית, ובתוך כך - גם התקופה בה פיקדתי על צהל. אני אחראי להחלטות ולפעולות שנעשו בצה"ל בתקופתי, ושואל את עצמי ללא הרף מה יכלנו לעשות אחרת.
כוכבי מציין כי: "האירוע מחייב תהליך למידה המחייב הסתכלות רחבה וכוללת, בירור עובדות שעדיין חסרות והסקת מסקנות מנומקות, נוקבות וריאליות. נצטרך לבחון מחדש את תפיסת המלחמה והביטחון ויחד איתה את תפיסת השלום וההסדרים. חשוב לזכור שהביטחון הוא תנאי ראשון והכרחי לקיומנו.
לקראת הסיום, הרמטכ"ל לשעבר מדבר על ההתבטאויות הרעילות אשר לדבריו "חייבות להיפסק". הוא מבקש להשאיר את הצבא מחוץ לשיח האלים, וטוען בין נבחרי הציבור ישנם אנשים רבים אשר פוגעים בהישגים הרבים של מדינת ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה