בארץ

ראש עיריית אילת פונה לממשלה: "אנחנו צריכים מתווה פיצוי מותאם"

בין הערים שמתמודדות עם קשיים כלכליים בשל המלחמה הנוכחית היא אילת. ראש עיריית אילת, אלי לנקרי: "הצגנו בפני ועדת הכספים דוגמאות רבות של עסקים שיקרסו אם לא יינתן סיוע מיידי, החל מעסק קטן שמחזור המכירות החודשי שלו היה 50 אלף שקל"

מערכת ice |  3
אילת (צילום נועם רבקין פנטון/ פלאש 90)
בימים אלו, בעלי העסקים הקטנים מתמודדים בפני קשיים רבים שהביאה איתה המלחמה הנוכחית. בין הערים הרבות שחוות אתגרים משמעותיים ביציבות התעסוקתית, נמצאת העיר אילת. אותה עיר שרגילה להיות מחוזרת על ידי תיירים רבים, ניצבת בפני סיטואציה לא פשוטה שבה מלונות ואתרי תיירות רבים עומדים ריקים.
על פי פרסום של אתר Yent, בעלי העסקים באילת זועקים לסיוע דחוף מצד הממשלה הנוכחית ואחת הקריאות הבולטות שלהן מתאפיינת במסר התומך בהעלאת הצריכה בתיירות כחול לבן בימים מורכבים אלו. מלבד העובדה כי בימים אלו מקבלות מלונות אילת סיוע כלכלי בשל אירוח משפחות המפונות, אלו משלמות מחיר יקר בהמשך בעת עזיבת המשפחות על ידי פיתוח ושיפוץ האזורים בהם שהו.
על פי הפרסום, בעלי העסקים באילת מדווחים על התנהלות לא כשירה מצד הממשלה הנוכחית ומטעמם נמסר כי "הממשלה לא מבינה, וככל שתתעורר מאוחר יותר, המחיר יהיה יקר יותר, כי על אילת כעיר תיירות אי-אפשר לוותר. ואם אין תיירות, אין עיר". על פי דו"ח שירות התעסוקה, נרשמו עליות משמעותיות במספר דורשי העבודה בדרום הארץ, כאשר אילת ממוקמת במקום הראשון. מדובר בעלייה של מ-4.9% באוקטובר ל-8.4% בנובמבר, קפיצה של 73%.
ראש עיריית אילת, אלי לנקרי סיפר על השפעת המלחמה על העיר:  "אילת משלמת את המחיר הכלכלי הכי כבד במלחמה הזו, באבטלה ובעסקים סגורים שלא נראה שיוכלו להרים ראש ולפתוח אם לא תגיע ישועה מהמדינה".
מלבד זאת, חשף ראש עיריית אילת על מאבק העיר בימים אלו: "הצגנו בפני ועדת הכספים דוגמאות רבות של עסקים שיקרסו אם לא יינתן סיוע מיידי, החל מעסק קטן שמחזור המכירות החודשי שלו היה 50 אלף שקל. הפיצוי שהמדינה נותנת לעסק כזה הוא לא בהלימה לנזק לטווח הארוך שצפוי, כי אין דד-ליין ליציאה מהמשבר, ייקח הרבה זמן להתאושש מהמכה הזו. אנחנו צריכים מתווה פיצוי מותאם".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ממשלת ישראל תתעוררו אילת קורסת (ל"ת)
    בנימין 12/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    בושה
    נהג מונית 12/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בימים האחרונים קיבלו נהגי המוניות "מענק" מהמדינה . סך המענק היה 1870₪ !!!! לחודש אוקטובר בלי רמיזה לבאות . הסכום הזה הינו "לעג לרש" ומשמש סתימת פה ושום כלום מעבר לזה!!! בימים בהם הכנסות המונית גג 300 שח במקרה ויושבים במונית 12 שעות וזה לפני הוצאות . בושה למדינה ולכל הבטלנים
    סגור
  • 1.
    הכסף שהממשלה מתקצבת לא מגיע לעוסקים שנפגעו !!!
    רונן לוי 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גיוס הכסף מוצדק, רק הוא נתקע בגזברות העירייה...לא מגיע למי שאיבד פרנסתו ותורם מזמנו וכיסו לטובת המפונים !!!
    סגור