השוק

ירידה של עשרות מיליוני שקלים ברווח: קבוצת אלרוב מסכמת רבעון

קבוצת אלרוב המחזיקה במספר מגדלים ובתי מלון, רושמת רבעון שלישי יציב יחסית לתקופה מלחמה, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ובשקלול כלל הנתונים
מערכת ice | 
דוחות (צילום shutterstock)
קבוצת אלרוב אשר בבעלותו של איש העסקים אלפרד אקירוב, דיווחה הבוקר (חמישי) על תוצאותיה הכספיות שרבעון השלישי של שנת 2023. הכנסותיה של הקבוצה מבתי המלון שברשותה עלו מ-192 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-203 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה.
ההכנסות הקבוצה משכר דירה ודיור מוגן עומדות על כ-120 מיליון שקל, נתון המשקף עלייה של 25% ביחס לרבעון המקביל אשתקד וסך ההכנסות של הקבוצה עומד על כ-374 מיליון שקל, ירידה ביחס לרבעון מקביל אשתקד בו נרשמו עליות בשווי הוגן של נכסי נדל"ן בהיקף של כ-161 מיליון שקל (לעומת עלייה של 7 מיליון שקל בלבד ברבעון הנוכחי), שהביאו את היקף ההכנסות לכ-471 מיליון שקל. בניכוי עליות בשווי ההוגן של נכסי נדל"ן רשמה הקבוצה עלייה של 18% בהכנסות.
ההוצאות על הפעלת בתי מלון, לפני פחת, צמחו מכ-130 מיליון שקל אשתקד לכ-160 מיליון שקל ברבעון השלישי. למרות העלייה הקטנה בשווי ההוגן של נכסי נדל"ן ברבעון הנוכחי, ביחס לרבעון המקביל אשתקד, כמו גם העלייה בהוצאות התפעוליות ועלייה בהוצאות המימון נטו מכ-48 מיליון שקל אשתקד לכ-103 מיליון שקל ברבעון הנוכחי, הקבוצה מצליחה לרשום רווח נקי חיובי של 19.5 מיליון שקל, לעומת כ-158 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
מהחברה נמסר כי: "בשורה התחתונה, הפרשי מט"ח שתרמו לשורת הרווח כ-73 מיליון שקל, ביחס להשפעה שלילית של כ-24 מיליון שקל אשתקד, הביאו את הקבוצה לרשום רווח כולל של כ- 91 מיליון שקל, לעומת רווח כולל של כ-137 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שווי הנכסים במאזן של הקבוצה עומד בסוף הרבעון הראשון על 17.6 מיליארד שקל, עלייה של 16% ביחס לשווי בסוף הרבעון המקביל אשתקד. סך ההון לסוף התקופה עמד על כ-7.2 מיליארד שקל, עלייה של כ-11ֵ% ביחס לסוף התקופה המקבילה אשתקד, על אף רכישה עצמית של מניות במהלך שנת 2023."
בעל השליטה בקבוצת אלרוב, אלפרד אקירוב מסר: "אלרוב המשיכה להפגין איתנות ברבעון השלישי וכלל מגזרי הפעילות של הקבוצה הציגו צמיחה בהכנסות. אנו מתנהלים באופן אחראי ועל אף השפעתה השלילית המשמעותית של המלחמה על תעשיית התיירות בישראל, הגיוון הסקטוריאלי והגיאוגרפי של הקבוצה יאפשר לה להמשיך ולהשיא תשואה לבעלי המניות".
עוד אמר אקירוב: "בשל מחסור חריף בכוח אדם מאז פרוץ המלחמה איננו יכולים להפעיל את בתי המלון בירושלים והקבוצה התחיבה לתרום ותרמה עשרות מיליוני שקלים לשיכון משפחות שפונו מאשקלון בתיאום עם ראש העיר, לרכישת אמבולנס מתקדם בארה"ב לטובת כוחות הימ"מ ולבתי החולים שיבא ואיכילוב ולאוניברסיטת תל אביב וזאת בנוסף למלגות לסטודנטים. במקביל, הודיעה החברה להתאחדות בתי המלון על פרישתה מההתאחדות, מאחר שזו אינה מסבה לה כל ערך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה