דיגיטל וטק

עסקה של כ-25 מליון שקל: נקסטקום תקים פרוייקט סולארי חדש

זרוע האנרגיה של נקסטקום חתמה עם ענקית האנרגיה הצרפתית EDF על שני פרויקטים מסוג חוות סולאריות משולבי אגירה 

מערכת ice | 
חווה סולארית (צילום יחצ)
קבוצת נקסטקום, העוסקת בתכנון, הקמה ותחזוקה של תשתיות ופתרונות בתחומי התקשורת והאנרגיה המתחדשת, מדווחת היום על חתימת הסכמים עם EDF להקמת פרויקטים מסוג חוות סולאריות משולבי אגירה בשני אתרים בישראל בתמורה לסך כולל של כ-25 מיליון שקל. 
נקסטקום, באמצעות החברה הנכדה נקסטקום אנרג'י בע"מ, ושותפויות מוגבלות בשליטת חברת EDF Renewables  ישראל, חתמו על הסכמי EPC לתכנון, רכש והקמה של שני  הפרויקטים. סיום הקמת האתרים צפוי במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2024. 
נקסטקום התחייבה בהסכמי ההקמה לתקופת בדק ואחריות לפרויקטים לתקופה של 36 חודשים לאחר סיום שלב ההקמה ומסירתם ליזם. התמורה תשולם לנקסטקום בהתאם לאבני הדרך שנקבעו בהסכמים, ושיעור הרווחיות הצפוי בפרויקטים דומה לשיעורי הרווחיות שהניבו לחברה פרויקטים דומים. 
הסכם זה מצטרף להסכם נוסף עליו חתמה נקסטקום עם EDF לפני כחודשיים לתכנון מפורט, הקמה, תפעול ותחזוקה של עבודות ההנדסה האזרחית בפרויקט לייצור חשמל בהספק מותקן של 67.2 מגה וואט באמצעות 16 טורבינות רוח בעמק יזרעאל, בתמורה כוללת של כ- 70 מיליון שקל. 
ביחד עם ההסכם הנוכחי, מתחילת 2023, דיווחה החברה על הסכמים בתחום האנרגיה המתחדשת בהיקף מצטבר של יותר מ-225 מיליון שקל. ההסכמים נחתמו, בין היתר, עם קבוצת דוראל ועם חברת אנרג'יקס להקמת חוות סולאריות ותחמ"שים. עם חלק מהלקוחות, נחתמים, בתום תקופת ההקמה, גם הסכמי  תחזוקה שוטפת לפרויקטים בתמורה לסכום שנתי קבוע. 
בנוסף, זכתה נקסטקום השנה גם במכרז של החשב הכללי במשרד האוצר לרכישה, אספקה והתקנה של מערכות תקשורת פאסיביות בהיקף הכנסות שנתי ממוצע צפוי של כ-25 מיליון שקל עבור מספר רב של משרדי ממשלה, בתי חולים וגופים ממשלתיים נוספים אחרים, בהסכם לתקופה של 3 שנים עם אופציה של החשכ"ל להארכה ב-4 שנים נוספות. 
נקסטקום ממשיכה ליישם את התוכנית האסטרטגית ולמנף את היכולות והניסיון הרב שנצבר בקבוצה לטובת קידום וביצוע פרויקטים משמעותיים הן בתחומי האנרגיה המתחדשת והן בתחום תשתיות התקשורת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה