בארץ

רחובות: ההכנות הושלמו - משמר השכונה יתחיל לפעול

אחת המסקנות הכואבות והחשובות שניתן להסיק מהמתקפה הרצחנית של ארגון חמאס ביישובי עוטף עזה, היא חשיבותן של כיתות הכוננות. בנוסף ליישובים, קיבוצים ומושבים, גם בערים החלו להקים יוזמות ביטחוניות המבוססות על מתנדבים המתגוררים במקום. ברחובות ההכנות להקמת משמר השכונה הסתיימו וכעת הוא יתחיל לפעול במספר שכונות בעיר
מערכת ice |  1
כיתת כוננות (צילום המשרד לביטחון לאומי)
התקפת הפתע הרצחנית של ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר שבר לישראלים את תפיסת הביטחון המושלם שהייתה אצל רובם. דבר אחד ברור שלמדנו בעקבות המתקפה, הוא חשיבותם של כיתות הכוננות והיוזמות הפרטיות. בשבועות האחרונים פעלו באגף הביטחון והחירום ובאגף השכונות בעיריית רחובות להקמת תשתית מתנדבים הבנויה על תושבי העיר, שיבצעו סיורי ביטחון ושמירה באזור מגוריהם.
800 מתנדבים ומתנדבות נענו לקריאת העירייה ונרשמו עד כה ומשמר השכונה יחל לפעול תחילה במספר שכונות בעיר: מזרח העיר, רחובות ההולנדית, מרכז העיר - גוש רוזנסקי ודרך יבנה, רחובות החדשה וחבצלת. בשבע שכונות נוספות נערכה הדרכה אתמול והיום (רביעי) ומשמר השכונה צפוי להתחיל לפעול בימים הקרובים בשכונות נוספות. המתנדבים יקבלו אפוד זוהר משלהם לזיהוי ומכשיר קשר לשמירה על קשר עם כל מערך הביטחון העירוני.
רחמים מלול, ראש העיר אמר: ״משמר השכונה הוא  שכבה נוספת של ביטחון לעיר רחובות - נוסף על סיורי המשטרה, השיטור העירוני, ניידות הביטחון, חיילי פיקוד העורף וכיתות הכוננות. אני קורא לתושבות ותושבים נוספים שרוצים להתנדב- הצטרפו למשמר השכונה, עוד לא מאוחר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בקיצור
    אפי 11/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקיצור חזרנו לימי מלחמת השחרור חיבים אחרי הליחימה להחליף את הממשלה ומיד אחרי הליחמה לדאוג שכמעת 600 אלף חרדים שלא עובדים וכמובן לא משרתים לדאוג לשלוח אותם בשלב הראשון לעבוד ואחרי לשרת האנשים האלה מיבאים את ישראל למקום שממנו לא נוכל לשרוד בעתיד
    סגור