קריירה ולימודים

נשיא מכללת ספיר במסר לשר החינוך לקראת החזרה ללימודים בעוטף

על רקע התרחבות המערכה ועומק כניסת הכוחות לפאתי עזה כדאי להיזכר כי במרחק של פחות מארבעה קילומטרים מגבול עזה שוכנת המכללה האקדמית ספיר ויש הרואים בה בגדר נס ובעיקר מגדלור אנושי לסביבת העוטף. ניר קידר, נשיא המכללה האקדמית ספיר בריאיון ל-ice: "ספיר עומדת איתנה וחזקה, ומהווה עוגן מרכזי לתרומה והתחדשות של עוטף ישראל - כלכלית, חברתית, נפשית ואקדמית"
 

דוד זולדן | 
ניר קידר, נשיא המכללה האקדמית ספיר (צילום יח״צ המכללה האקדמית ספיר, עמיר טרקל)

טנקים תועדו בציר סלאח א-דין שחוצה את הרצועה, כשהם בפאתי שכונת זיתון בעיר עזה ויישובי הגדר עדיין עם יד על הדופק על רקע התרחבות המערכה ועומק כניסת הכוחות לפאתי עזה. המכללה האקדמית ספיר בולטת בנוף של יישובי העוטף ביוזמותיה למען האזרחים וניר קידר, נשיא המכללה האקדמית ספיר משתף בריאיון ל-ice על ההתמודדות עם המשבר הנורא ומעדכן על האתגרים שבדרך.
איך אפשר להתחיל את שנת הלימודים במצב מלחמה?
"אנו פועלים על מנת לפתוח את שנת הלימודים באופן מקוון תוך התחשבות מלאה בסטודנטיות ובסטודנטים המשרתים במילואים ובחברי הקהילה העקורים מביתם. כרגע, אנו צפויים לפתוח את הסמסטר במקביל לשאר המוסדות ב-03/12/23. לצד הלימודים המקוונים, ביצענו התאמות נוספות במגוון מישורים. כדי לחזק את המעטפת הכלכלית הקפאנו את גביית שכר הלימוד ואנו נמשיך לתמוך בסטודנטיות ובסטודנטים של ספיר באמצעות קרן התרומות. ברמה האקדמית - ביטלנו את כל המטלות והמבחנים שהיו אמורים להתקיים, הנחנו להקליט את ההרצאות והתרגולים ושיננו את נהלי הנוכחות. מכללת ספיר מהווה עוגן נפשי עבור חברות וחברי הקהילה – באמצעות מרכזי חוסן וצוותים מקצועיים, נמשיך לתמוך וללוות את הסטודנטים והסטודנטים גם במהלך הסמסטר".
בתור המעסיק הגדול ביותר בעוטף שגם רשם אבדות בקרב כיצד אוספים את השברים וקמים מאסון כזה?
"קהילת ספיר ספגה אבדות קשות – בגוף, בנפש וברכוש. מאז אותה שבת נוראית, אנו פועלים במגוון אפיקים למען יצירת מעטפת נפשית וכלכלית שמטרתה לשמור על חוסנה של קהילתנו. החל מהשעות הראשונות של הטרור והלחימה בשבת עסקנו במיפוי מצבם של חברי קהילת ספיר ובני משפחותיהם, סטודנטים וסגלים, ואנו ממשיכים בכך באופן שוטף". 
למה נועדה קרן הסיוע שהקמתם?
"המכללה הקימה קרן חירום המיועדת למימון צרכים בסיסיים ותמיכה נפשית לכל חברות וחברי קהילת ספיר הזקוקים לכך. העברנו תווי קנייה לחברות וחברי הקהילה שנותרו ללא ציוד, חילקנו מחשבים ניידים ונט-סטיקים לגלישה ואנו מעבירים מענק של 2000 ש״ח לסטודנטיות וסטודנטים המתגוררים בעוטף (רדיוס של שבעה קילומטר). אנו ממשיכים לפעול למען גיוס תרומות, בעיקר עבור חברות וחברי הקהילה שנותרו עקורים מביתם ועבור אלה הנמצאים במצב נפשי מורכב". 
 
כיצד אתם נערכים לקראת המשך המלחמה ומה המסר לתושבי העוטף?
"לצד גיוס התרומות וההכנות לסמסטר המקוון, אנו משקיעים את מלוא המאמצים בכדי לאסוף את חברות וחברי קהילת ספיר. הסוד של ספיר טמון באנשיה. לכן, חיזוקם בהיבט הרגשי והכלכלי הוא בראש סדר העדיפויות שלנו. בתוך השבר הקשה חשוב לזכור – הקמפוס של ספיר לא נפגע, בבוא היום נחזור ונמלא אותו. תושבות ותושבי העוטף, אנו מבקשים למסור לכם שהמכללה האקדמית ספיר עומדת איתנה וחזקה, ומהווה עוגן מרכזי לתקומה וההתחדשות של עוטף ישראל; כלכלית, חברתית נפשית ואקדמית. אנחנו כאן אתכם ולצדכם, חזקים ביחד".
מהם הצרכים המיידים שהמכללה זקוקה להם בכדי להשתקם?
"קהילת ספיר מונה כ-8000 סטודנטיות וסטודנטים ומעל ל-1200 נשות ואנשי סגל מנהלי ואקדמי. בימים אלו, מרכז המידע, הייעוץ והרישום של המכללה האקדמית ספיר חוזר למאות הפניות שהצטברו בימים האחרונים. ההרשמה לספיר נמשכת ואנו שמחים לקבל חברות וחברי קהילה חדשים. בכדי שהקהילה המיוחדת של ספיר תוכל להמשיך להוות את מנוע הצמיחה המרכזי של עוטף ישראל, אנו זקוקים לתמיכתם של שר החינוך והמועצה להשכלה גבוהה בהקמת רשת ביטחון שתבטיח לספיר ולסטודנטיות ולסטודנטים שלה יציבות כלכלית, נפשית ואקדמית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה