בארץ

מבקר המדינה חושף: "קיימים ליקויים משמעותיים בגבול הצפון"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ערך לאחרונה ביקור פתע בגבול הצפון כדי לאמוד את הנזקים בעורף ואמר בסיורו האחרון: "מחבלי חמאס נחשפו במלוא אכזריותם, יגיע הרגע שנצטרך לבדוק מה שקרה בכל התחומים.
מערכת ice | 
מתניהו אנגלמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן עורך סיורים בשטח עם צוותו המקצועי בשגרה וגם כעת, בכדי לאמוד את הנזקים בעורף. בסיורו האחרון אמר: "הרוע בהתגלמותו חדר לתוככי מדינת ישראל. מחבלי חמאס נחשפו במלוא אכזריותם. העולם כולו מזועזע. יגיע הרגע שנבדוק את כל מה שקרה, הן בפן הצבאי והמדיני והן בפן האזרחי. הכוחות הלוחמים נמצאים בשטח ואני מבקש לחזק את רוחם ולהודות להם על התגייסותם למערכה.
רק לאחרונה ביצענו ביקורת פתע על המצב בגבול הצפון. לא מדובר בדוח תיאורטי. הדוח הועבר לתגובת ראש הממשלה ושר הביטחון. כבר כעת אני יכול לומר שקיימים ליקויים משמעותיים ועל הדרג המדיני וצה"ל לתקנם באופן מידי.
אזרחי ישראל התגלו בתושייה מדהימה. וכל הכבוד על כך. לצד זאת, על כלל גופי הממשלה והשלטון המקומי לפעול, כל אחד בתחומו, במתכונת חירום, על מנת לתת מענה לתושבי הדרום, למשפחות הנרצחים, הנעדרים והחטופים, לפצועים ולכלל אזרחי ישראל הזקוקים לכך.
 
בשנים האחרונות פרסמנו דוחות שבדקו בדיוק את המציאות שאנחנו חווים כעת. בדקנו את ההיערכות הלאומית להגנה מפני איום רחפנים, את מרכיבי הביטחון ביישובי העימות ובפיקודים המרחביים, תוכניות לבניין הכוח, בדקנו את תנאי המחייה והתשתיות ללוחמים בשירות חובה ובמילואים, את היערכות הרשויות המקומיות לטיפול בנפגעי חרדה בשעת חירום, את פעולות מתאם השבויים והנעדרים, את ניהול המידע הביומטרי והשימוש בו בשעת חירום, והגנת הסייבר ועוד.  בכל הדוחות הללו הושם זרקור על הליקויים ונכתבו המלצות לביצוע. על משרדי הממשלה לפעול באופן מידי לתיקון הליקויים וליישום ההמלצות, כדי לתת מענה למיליוני האזרחים הזקוקים לכך.
כעת, ובפרט בתקופת המלחמה  אנחנו במשרד מבקר המדינה נתמקד במעקב אחר הטיפול באזרחים, ובפרט באמצעות נציבות תלונות הציבור.  אני קורא לתושבי המדינה, ובפרט לתושבי הדרום, להיעזר בנו כדי לקבל את המענה המגיע להם, אך אדגיש שוב - רגע בחינת הכשלים יגיע והוא יהיה מקיף ביותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה