תקשורת ומדיה

מלחמת "חרבות ברזל": התקשורת העולמית מתגייסת למען ישראל

ברחבי העולם נחרדים מנוכח המראות הקשים ופשעי המלחמה של מחבלי חמאס ומדינות רבות גינו את הארגון בחריפות לאחר שהתברר כי אזרחיהן בין הנפגעים. בין הנרצחים: עשרות מתאילנד, נפאל ומספר דו-ספרתי של אמריקנים ובריטים
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
התקשורת העולמית ממשיכה לעקוב אחרי העדויות המזעזעות של ניצולי מתקפת הטרור של מחבלי החמאס בדרום. ככול שהתמונה מתבהרת, מתגלה כי בין החטופים והנרצחים ישנם עשרות אזרחים זרים מכל רחבי העולם ככל שעוברות השעות הולך ומתברר כי בין הנרצחים, החטופים והנעדרים יש המוני אזרחים זרים. עובדה זו רק  מסייעת למלחמה להישאר בסדר היום העולמי ולתמיכה בישראל להמשיך לגדול. 
העובדה שישנם עשרות מן הנפגעים והחטופים במתקפת הטרור הם אזרחים זרים עלולה אולי להוביל מדינות ברחבי העולם לסייע לישראל ולהפעיל לחץ על החמאס לשחררם בהקדם, אבל אין לדעת האם הדבר יצא לפועל או לא ועד כמה הוא יעזור במאמץ.
כמו כן, ארצות הברית מודיעה כי מבין הנרצחים במתקפת הטרור לפחות 11 מהם בעלי אזרחות אמריקאית, ואזרחים אמריקנים אחרים מוגדרים נעדרים. אחד הנעדרים הוא הרש גולדברג-פולין, ישראלי אמריקני שנולד בקליפורניה והשלים השנה את שירותו בצה"ל.
בבריטניה המספרים דומים וכעת עולה החשש כי בין הנרצחים והנעדרים ישנם כ-10 אזרחים של הממלכה המאוחדת. אחד מהם הוא חייל צה"ל נתנאל יאנג, ובבית הספר שבו למד בצפון לונדון מסרו כי הם "מרוסקים" מהידיעה על מותו. באותו בית הספר למד גם ג'ייק מרלו, אחד ממאבטחי המסיבה, שמוגדר נעדר. 
בפריז הודיעו גורמים רשמיים שלפחות שמונה אזרחים צרפתים נרצחו, נחטפו או מוגדרים "נעדרים". ייתכן שבין החטופים גם צעיר בן 26 מבורדו שבא למסיבת הטבע ברעים. 
שני לוק, אזרחית גרמניה עלתה לכותרות הרבה בזכות התמונה העגומה בה תושבי חמאס מתעללים בגופתה ושומעות רבות הופצו בנוגע לכך שהיא אינה בין החיים. ממשלת גרמניה אישרה את הפרטים ואמה, ריקרדה לוק, אף זיהתה אותה השבוע כאותה צעירה שנראתה מוטלת ללא תזוזה בחלקו האחורי של טנדר בסרטון שהגיע מעזה, כשהיא מוקפת גברים.
ממשלת גרמניה מסרה כי בנוסף לשני ישנם אזרחים נוספים שנחטפו על ידי החמאס. זאת ועוד ששלושה ישראלים בעלי אזרחות אוסטרית הוגדרו נכון לאתמול (שלישי) נעדרים אף הם, וייתכן שהם נמצאים בין החטופים. גם אזרח רוסי אחד לפחות נהרג, ועוד תשעה נעדרים.
בין הנרצחים בעוטף עזה ישנים גם עשרות עובדים זרים וסטודנטים ממדינות אסיה ואפריקה. תאילנד מסרה כי 18 מאזרחיה נרצחו ולפי הערכות עוד 11 נחטפו לעזה. גם 10 אזרחים נפאלים בין הנרצחים, וממשלתם מסרה כי מדובר בסטודנטים שנסעו לישראל להכשרה בחקלאות. סטודנט אחד מקמבודיה נהרג גם הוא, ושני סטודנטים מתמחים מטנזניה מוגדרים נעדרים.
ממשלת תאילנד הודיעה כי אין לה מידע על מצבם של החטופים, אבל היא עומדת בקשר עם השלטונות בישראל ומקווה שחמאס לא יפגע בהם. כאמור, מלבד 11 בני הערובה התאילנדים, עוד 18 מבני ארצם נרצחו, ותשעה נפצעו.
מדינות דרום אמריקה דיווחו גם הן על בדרום אמריקה, ברזיל מסרה כי שלושה מאזרחיה, בעלי אזרחות כפולה ישראלית-ברזילאית, נעדרים, וכי אזרח ברזילאי נוסף נפצע. ארגנטינה הודיעה כי ארבעה מאזרחיה נרצחו וארבעה נעדרים. פרגוואי, קולומביה, פרו וצ'ילה מסרו כי לכל אחת מהן יש שני אזרחים נעדרים, ומקסיקו מסרה ששניים מאזרחיה נמנים עם החטופים.
בתוך כך, שרי החוץ של האיחוד האירופי יתכנסו היום לישיבת חירום על המלחמה. אחרי שאתמול הודיע האיחוד כי בהתחשב באירועים הוא בוחן מחדש את הסיוע שלו לפלסטינים, היום החלו מדינות חשובות באיחוד לצנן את הרעיון להשעות את הסיוע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה