עסקי ספורט

ליגת העל מתפרקת? אלה השחקנים שעוזבים את ישראל בגלל המלחמה

רובי קין וצוות האימון של מכבי ת"א עזבו את הארץ, גם פיירו ומיגל סליבה טסו לחו"ל וזוהי רק רשימה חלקית של שחקנים וצוותים זרים שעזבו את ישראל בגלל המלחמה

דוד זולדן |  1
חוסה רודריגז, מיגל סילבה (צילום אינסטגרם/ עדן פינס, פלאש 90/ יוסי אלוני)
מבצע "חרבות ברזל" הכריח לשנות תכניות בספורט הישראלי וכבר בוטלו כל האירועים ברחבי הארץ בהנחיית משרד הספורט והשחקנים הזרים ממשיכים לעזוב את ישראל.
שוער בית"ר ירושלים הפורטוגלי, מיגל סילבה, הודיע להנהלת הקבוצה כי בשל המצב הביטחוני הוא עוזב את ישראל. בהפועל באר-שבע, פרט למיגל ויטור, כל השחקנים חזרו למולדתם.
קשר הפועל ת"א, חוסה רודריגס, התראיין לרדיו "אל צ’ירינגיטו" בספרד ודיבר על המצב בישראל. "אנחנו פוחדים כי רק לפני חמש דקות היינו צריכים שוב להיכנס למקלט", אמר ונימק: "משש בבוקר אנחנו נכנסים, יוצאים, נכנסים ויוצאים. אנחנו עייפים ובלילה הפחד גובר. זה משהו שמעולם לא חוויתי, אני לא יודע כמה טילים כבר ירו או איך להסביר לילדים שלי מה קורה".
  
ובתוך כך, אבד הקשר עם בנצי אופק מקיבוץ כפר עזה, אביו של גיל אופק מנהל מכבי חיפה. הקשר האחרון נוצר אמש ומאז נותק.
למרות גל העזיבה, מיגל ויטור, בלם הפועל באר-שבע ונבחרת ישראל, לא מתכוון לעזוב את הארץ: "למזלי הרב, אשתי וילדיי נמצאים בפורטוגל, לכן אני יותר רגוע", אמר בריאיון לאתר "אבולה".
הזרים של הפועל ת"א, ג'ון הולנד ובראיין אנגולה, שיתפו ברגעי האימה, בזמן ההפצצות באזור גוש דן. הולנד העלה סטורי מהממ"ד וכתב: "התחילו להפציץ פה והמצב די משוגע. יש התראות וצריך ללכת למקלטים". אנגולה ציין: "תודה על כל ההודעות שקיבלתי מכם לאורך היום. תודה לאל אנחנו בסדר, אבל המצב קשה ומשוגע. אני מקווה שכולם בטוחים, ומתפלל למען שלומה של מדינת ישראל".
השחקן הישראלי ניר ביטון ממשיך לגנות בתוקף את התנהגות חלק מאוהדי סלטיק, שהניפו במהלך השבת במהלך ה-1:3 הביתי על קילמרנוק שלט תמיכה בפלסטין, בו נכתב "ניצחון להתנגדות!". ביטון, ששיחק במדים של הקבוצה במשך 9 עונות (2013-2022), העלה סטורי נוסף, ובו כתב בהתרסה וללא מורא: "הרבה מכם מתבכיינים ותוהים מדוע לא אמרתי דבר במהלך שנותיי בקבוצה, אז תנו לי להיות ברור: בתקופה המדוברת המדינה שלי התמודדה עם רקטות לשטחה, ולזה לצערי כבר התרגלנו. אני כדורגלן, לא פוליטיקאי. אני לא מנסה ללמד אתכם היסטוריה ולכל אחד יש את הזכות למחות על מה שהוא מאמין בו. אבל היום זה תסריט אחר".
 
גם סגנית אלופת ה-NBA, מיאמי היט, פרסמה פוסט תמיכה בישראל: "מתקפת החמאס עוררה יום של אלימות חסר טעם ומאות חייהם של חפים מפשע אבדו. מיאמי עומדת לצד ישראל".
ובתוך כך עולה השאלה: האם המשחק של נבחרת ישראל יועתק ליוון או קפריסין? גורמים באופ"א כבר החלו לבחון אופציה של מגרשים חלופיים לקראת המפגש במוקדמות היורו שהיה אמור להיערך בחמישי הקרוב בבלומפילד.
גם צוותי האימון הזרים בספורט הישראלי עוזבים את ישראל בעקבות המצב. רובי קין, מאמן מכבי ת"א, ועוזריו, עלו על טיסה למולדתם. כמו גם, מאמן הפועל ירושלים בכדורסל, אלכסנדר דז'יקיץ'.שעות של חרדה עוברות על שלמה שרף. נכדתו מאי נעים (אחייניתו של המאמן יובל נעים) נעדרת החל משבת בבוקר. מאי עוד הספיקה לברוח והתחבאה במיגונית בקיבוץ בארי ומאז נותק הקשר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פתטי
    עד 10/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוצים להצחיק מעט בגלל המצב ? איזו ליגה ? איזה כדורגל ? איזו רמה ? בחייכם , הרי מה שיש זו תת תת תת רמה , אז מה זה משנה מי עוזב ומי נישאר....
    סגור