משפט

החוק שמכניס את מפגיני קפלן לחרדה אושר בכנסת

האח הגדול, גרסת הכנסת - מדוע מפגיני קפלן בחרדה? ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק לשימוש מצלמות לזיהוי פנים ולמרת שהשימוש בחוק נועד רק למקרים של עבירות "פשע חמור" הרי שבקרב מפגיני השמאל חוששים כי החוק נועד להצר את ההפגנות נגד הרפורמה 
דוד זולדן |  4
כוכב האח הגדול לשעבר הורשע בשוד בנק דואר (צילום פייסבוק/ האח הגדול, pexels)
ועדת שרים לחקיקה אישרה היום (ב') את החוק של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר המשפטים יריב לוין, לאישור השימוש במצלמות לזיהוי פנים, שנועד לשמש כלי משמעותי למאבק בפשיעה ובפרט בפשיעה במגזר הערבי.
החוק יקודם לאחר שעלה בעבר ונדחה זאת בעקבות פרשנות רחבה מדי להיתר השימוש במצלמות. לאחר דיונים בין המשרדים ביטחון לאומי והמשפטים, הוחלט על צמצום החוק למקרים של עבירות "פשע חמור", עבירות פרוטקשן. חוות הדעת שהוגשה מטעם היועצת המשפטית לממשלה תמכה בקידום הצעת החוק, תוך המשך בחירה של דיוק ההסדר על הפיקוח הטכנולוגי.
הנוסח המעודכן יקבע באופן מפורש ש לא יותר שימוש במצלמות הללו לאכיפת אירועי חופש ביטוי כמו הפגנות, ובנוסף ההצעה קובעת עונש של שלוש שנות מאסר, למי שיעשה שימוש לא חוקי בתיעודי המצלמות הללו.
השרים איתמר בן גביר ויריב לוין דרשו להכניס סעיף בחוק המחריג במפורש עברות מתחומי חופש הביטוי וההפגנה כך שיהיה ברור שלא ניתן להשתמש בכלים החדשים אותם מבקשת המשטרה לצרכים אלו במקרים של אירועי חופש הביטוי.
בנוסף ועדת השרים בראשות לוין החליטה שהחוק יקודם בכפוף לדיון עם הממונה על יישומים ביומטריים על הפיקוח הטכנולוגי ועל משך שמירת הצילומים.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "הבאנו חוק מדויק ומאוזן. בשעה שמספר הנרצחים במגזר הערבי עולה ועבירות הפרוטקשן נפוצות, יש חשיבות רבה למצלמות שמזהות פנים – שנפוצות במדינות שונות בעולם ומאידך במשמרת שלנו נעשה הכול כדי לא לאפשר שימוש פסול במצלמות ועל כך קבענו עונש מאסר וכן הגבלת השימוש למקרים חמורים של פשע חמור ואירועי פרוטקשן".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    יזהה כל מי שעושה מנוצותמוםוגע האזרח הקטן מה רע. מדובר
    א.א.חיפה 09/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצלמות על כולם ולא רק לשמאל וגם לימין שווה . למשל מי הם שיצאו התפרעו נגד מתפללים מי הם שנסעו באופניים. אומרים עשרות גרמו לרעש ופחד . כך בכל רחובות הארץ. אלה שיצאו בערב יום כיפור נגד תושבי חיפה כל עשרות אופנאים יצאו נגד תושבי חיפה צפרו וצעקו ברחובות . שיום זה לא מסתובבים כל כלי רחב ושקט ברחובות . יאללה משטרה תתחילו לעבוד !
    סגור
  • 3.
    הכלי יזהה את כולם שמאל וימין, בוגדים וגנבים.
    ציפי 09/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שאלה אם המשטרה תטפל בעולם בצורה שווה.
    סגור
  • 2.
    אתם מבלבלים בין ממשלה לכנסת!!!
    איש 09/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תלמדו קצת לפני שכותבים ידיעות.
    סגור
  • 1.
    הגיע הזמן
    א 09/2023/18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לצלם את החלאות האלה ולעצור אותם הם הנזק הגדול של ישראל תתחילו כבר לפעול
    סגור