בארץ

אהוד ברק מונע העברת טכנולוגיית סייבר למשטרה? זה ההסבר

ועדת הבדיקה הממשלתית לרוגלות מרתיעה את חברת הסייבר בה חבר רה"מ לשעבר ברק - והיא מסרבת לספק כלים טכנולוגיים למשטרה שיסייעו לה במאבק בפשיעה
מערכת ice |  2
קובי שבתאי (צילום מיכאל גלעדי פלאש90)
חברת הסייבר ההתקפי פאראגון, שרה"מ לשעבר אהוד ברק הוא אחד המשקיעים המרכזיים בה וחבר דירקטוריון, מסרבת לספק כלים טכנולוגיים למשטרת ישראל בשל ועדת הבדיקה הממשלתית לפרשת פגסוס והרוגלות. כך מפרסם "ישראל היום".
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי התבטא באחרונה כי משטרת ישראל מתקשה להילחם בפשיעה בעקבות איסור השימוש בכלים טכנולוגיים כמו הרוגלות שנחשפו בפרשת פגסוס. לפי הפרסום בישראל היום, פאראגון תסרב לעשות התאמות טכנולוגיות בעקבות דו"ח מררי שעסק בנושא הרוגלות. זאת לעומת חברת nso יצרנית "פגסוס", שמוכנה לעשות את ההתאמות למשטרה ולא חוששת מוועדת הבדיקה הממשלתית.

אתמול פורסם כי בשב"כ העבירו לראש הממשלה ולראש המל"ל את ההתנגדות למהלך של שר המשפטים יריב לוין, למתן סמכויות חקירה לוועדה שתבחן את פרשת פגסוס. בשב"כ מנמקים את ההחלטה בין היתר בחשש שייחשפו היכולות שלהם.
בשב"כ סבורים שנכון יותר לתת למשטרה מכלול כלים רחב יותר, בהם הם משתמשים במלחמה בטרור הערבי, ובין הכלים גם שימוש בתוכנות סייבר מתקדמות. החשש הוא כי ועדת הבדיקה תעכב אפשרות של מתן כלים ושימוש בהם במסגרת פעילות המשטרה בתקופה בה יש צורך במאבק אגרסיבי בארגוני הפשיעה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ברק
    יושר 08/2023/25
    הגב לתגובה זו
    6 2
    ברק אדם מגעיל עוד מתקופת הצבא
    סגור
  • 1.
    ברק
    מיקי 08/2023/25
    הגב לתגובה זו
    5 2
    עד שלא יחקרו את האיש הזה . שקט לא יהיה פה!
    סגור