משפט

ח"כ תמנו שטה למשטרה אחרי דקירת השוטר: "גלו איפוק וריסון"

אחרי דקירת השוטר על ידי מפגין במחאה הסוערת של בני הקהילה האתיופית, נציגת העדה במחנה הממלכתי מפנה את האצבע כלפי המשטרה ואומרת בין השאר: "פעלו רק במסגרת החוק" 
דוד זולדן |  3
פנינה תמנו שטה (צילום פנינה תמנו שטה בוועדת זכאי חוק השבות)
ח"כ פנינה תמנו שטה, חברת כנסת מטעם המחנה הממלכתי ויו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי המלווה את משפחת אדנה בחודש האחרון, מגיבה למחאה למען הצדק לילד רפאל אדנה: "הכאב על רפאל אדנה ז"ל, שנדרס והופקר למותו באכזריות, הוא גדול. אני מחבקת את המשפחה והמחאה מוצדקת מאוד. לצד זאת, אני קוראת למשטרה ולציבור הצעירים שיצאו להפגין - גלו איפוק וריסון, ופעלו רק במסגרת החוק וחלילה לא באלימות".
עוד ציינה תמנו: "אני עומדת בקשר רציף עם פרקליט המדינה, בכדי לוודא שהצדק יעשה כדין!"
במהלך האירוע נעצרו 8 מפגינים בחשד ליידוי אבנים, תקיפות שוטרים והפרות סדר לאחר שמקומות נוספים נחסמו בעיר מלבד איילון צפון, ובהם גם איילון דרום. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למחאה, ומסר כי "דקירה של שוטר היא חציית קו אדום".
לדברי נתניהו, "הפגנות הן זכות מקודשת במדינה דמוקרטית, אבל לא נקבל ולא נעביר לסדר היום כל סוג של אלימות. אני שולח איחולי החלמה מהירה. אני קורא לכל אזרחי ישראל לכבד את החוק ואת אנשי כוחות הביטחון".
גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב בחומרה לאירועים וציין כי: "דקירת שוטר היא קו אדום בוהק. חופש המחאה הוא זכות יסוד, אבל לא יעלה על הדעת שימוש באלימות, ובוודאי שלא פעולה חמורה כל כך של דקירת שוטר. חשוב שמחאת הקהילה האתיופית תישמע וטענותיהם הצודקות לא אחת, יבדקו, אך פגיעה בשוטרים וכוחות הביטחון זו חציית כל גבול ואנחנו נמצה את הדין עם הדוקר. מגבה את המשטרה באכיפת החוק ושמירה על הסדר הציבורי ושולח איחולי החלמה מהירה לשוטר שנפגע".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אתיופים חזרה לאפריקה!!
    אזרח 08/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שם תעשו את הבלאגן שלכם
    סגור
  • 2.
    מטורפים
    אני 08/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בן גביר פה צודק. הם יוצרים רק אנטי לעצמם בגישה האלימה והלא מוצדקת הזו. החלמה מהירה לשוטר שנאלץ לעבור את הזוועה הזאת!
    סגור
  • 1.
    אני בעד האתיופים ושיטור היתר אבל...
    טרובדור 08/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם לא יודעים איך להפגין. דקירת שוטר וזריקת אבנים על שוטרים היא פגיעה קשה באינטרסים המוצדקים שלהם עצמם, כמו שהרסו מכוניות בכביש של חפים מפשע. כך הם מפחידים את הציבור הרחב ומתרחקים מתמיכתו.
    סגור