בארץ

השגריר הסעודי חושף את הסכום המטורף שהעבירו לרשות הפלסטינית

השגריר הסעודי חושף בריאיון שהעניק לעיתון האזורי את הסכום המטורף שהממלכה העבירה לרשות הפלסטינית במהלך השנים: "סעודיה הפכה לכוח אזורי ועולמי אפקטיבי"
מערכת ice |  2
אבו מאזן (צילום פלאש 90)
השגריר הסעודי החדש לרשות הפלסטינית, נאיף א-סודיירי חשף בריאיון שהעניק לרגל כניסה לתפקיד לעיתון "א-שרק אל-אווסט" (המזרח התיכון) כי הממלכה הסעודית העניקה במהלך השנים לא פחות מ-51 מיליארד ריאל (כ-13.5 מיליארד דולר).
השגריר התייחס בריאיון לתמיכה הסעודית בפלסטינים במשך השנים: "בתקופת האפוטרופוס של שני המסגדים הקדושים - המלך סלמאן - ושל יורש העצר וראש ממשלה מוחמד בן סלמאן - הפכה סעודיה לכוח אזורי ועולמי אפקטיבי. מעמד זה מתבטא בתמיכה באחים בפלסטין בצעד בעל קונוטציות סמליות גדולות המיוצגות במינוי שגריר וקונסול בפלסטין.
התמיכה של סעודיה ברשות הפלסטינית עלתה על 29 מיליארד ריאל סעודי. כמו כן, אונר"א קיבלה יותר מ־4 מיליארד ריאל וקרן הפיתוח הסעודי תרמה 18 מיליארד ריאל. סך הכול הסיוע הכספי הגיע ליותר מ־51 מיליארד ריאל. אין ספק שהנתון הזה משקף את רמת היחסים המצוינים ואת התמיכה הסעודית בפלסטין."
המינוי של א-סודיירי כשגריר סעודיה ברשות הפלסטינית לראשונה יכול להעיד על כוונתם של הסעודים להראות לארצות הברית וישראל כי הנושא הפלסטיני לא יזנח במסגרת הסכם סעודי-ישראלי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כסף למחבלים
    דורי 08/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    את כל הכסף שמקבלים מכל מיני מקורות מקדישים הערבים לטרור , במקום לעשות לבני עמם.
    סגור
  • 1.
    יפה יפה
    ללל 08/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    וכמו תמיד ברשות הפלסטינית לקחו כל אלה שיש להם אפשרות את הכסף.והשאירו כלום לפיתוח ותשתיות.סעודיה אינה המקור היחידי גם האירופאים מזרימים כסף וגם ישראל מעבירה כמויות של כסף.הרפואה נחשלת.הכפריים שאינם עובדים במסגרות ישראליות מורעבים.והכסף מעשיר את ההמנהיגים והטרור
    סגור