בארץ

רוסיה תקים שלוחה דיפלומטית בירושלים: "חיזוק היחסים הידידותיים"

חמש שנים לאחר חנוכת השגרירות האמריקנית בירושלים, המעצמה השנייה בגודלה תפתח שלוחת שגרירות במרכז הבירה, כך סוכם בהסכם סודי בין המדינות. שגרירות רוסיה מברכת על המהלך ההיסטורי: "משרת את האינטרסים של חיזוק היחסים הידידותיים בין רוסיה וישראל"

דוד זולדן | 
רוסיה, ישראל (צילום shutterstock)
שגרירות רוסיה בישראל הודיעה כי תקים שלוחה דיפלומטית רשמית בעיר הבירה. השלוחה תקום במבנה הנמצא בצומת הרחובות קינג ג'ורג' ומעלות במערב ירושלים, בחלקה שנקנתה על ידי רוסיה בשנת 1885 עוד מימי השלטון העות'מאני.
הדבר התאפשר בעקבות הסכם שנחתם בחודש שעבר במהלך יום ירושלים, בין רוסיה ועיריית ירושלים בסיוע שגרירות רוסיה ומשרד החוץ של ישראל. 
משגרירות רוסיה נמסר: "אנו מאמינים כי צעד זה משרת במלואו את האינטרסים של חיזוק נוסף של היחסים הידידותיים הרב-גוניים בין רוסיה וישראל, וכן עולה בקנה אחד עם המסלול הבלתי משתנה של ארצנו לקראת הסדר הוגן במזרח התיכון.״
חמש שנים לאחר חנוכת השגרירות האמריקנית בירושלים, המעצמה השנייה בגודלה תפתח שלוחת שגרירות במרכז הבירה, כך סוכם בהסכם סודי בין המדינות.
 
עיריית ירושלים ומשרד החוץ הרוסי הגיעו לאחרונה להסכם פשרה היסטורי ובמסגרתו התחייבות רוסית רשמית לתכנן, לבנות ולהפעיל שלוחה קונסולרית במתחם "חניון המעלות" שבלב ירושלים. בתמורה, העירייה לא תפקיע את השטח לטובת מסלול הרכבת הקלה שצפוי לעבור במקום, ותחפש פתרונות תחבורתיים אחרים.
המתחם הרוסי הרשמי יעניק שירותים קונסולריים לתושבי ירושלים והאזור ויכלול מגורים דיפלומטיים. לפי ההסכם, הבנייה תושלם בתוך חמש שנים, עם אפשרות להארכה לעשור שנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה