בארץ

בן גביר "להביא מיד להצבעה את החוק לשינוי הוועדה למינוי שופטים"

בעקבות הצבעת לפחות 4 חברי קואליציה בעד מועמדת האופוזיציה לוועדה למינוי שופטים, קורא השר בן גביר לבחון אם הליכוד כולו מחויב לימין או לא, על ידי הצבעה בקריאה שנייה ושלישית של החוק לשיהוי הרכב הוועדה
מערכת ice | 
איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ', יריב לוין, קארין אלהרר, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, דוד כהן, אבשלום ששוני, תומר נויברג, pexels)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב הערב לתוצאות ההצבעה החשאית בכנסת לנציגי הוועדה בכנסת לוועדה למינוי שופטים, בה נבחרה נציגת האופוזיציה ח"כ קארין אלהרר בתמיכתם של לפחות 4 מחברי הקואליציה וחמישי שנמנע.
בחשבון הטוויטר שלו צייץ השר בן גביר: "העובדה שמקצת מחברי הליכוד הצביעו נגד עמדת הקואליציה מטרידה מאוד ומעלה סימן שאלה גדול האם כל חברי הליכוד מחויבים לרפורמה המשפטית. לאור זאת, אני קורא לחבריי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן, להביא באופן מיידי להצבעה בקריאה שניה ושלישית את החוק לשינוי הרכב הועדה למינוי שופטים, ובהצבעה גלויה נראה האם הליכוד כולו מחויב לימין או לא".

ראשי האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד וח"כ בני גנץ כינסו מסיבת עיתונאים לאחר היוודע תוצאות ההצבעה, והודיעו על הקפאת השיחות בנושא הרפורמה בבית הנשיא. "נתניהו מנע היום את הקמת הוועדה לבחירת שופטים, ושם קץ להעמדת הפנים שפניו להידברות", אמר לפיד. "נתניהו פעם היה רמאי וחזק, עכשיו הוא רמאי וחלש. הוא ידע בדיוק את ההשלכות. הן הובהרו לו בידי הנשיא וגם בידינו. בלי ועדה לבחירת שופטים, לא נגיע לבית הנשיא".
 
בני גנץ הוסיף: "מה שקרה כאן היום הוא שראש הממשלה החליט ללכת נגד המדינה. בחמש מילים 'בנימין נתניהו נגד מדינת ישראל. אני מוטרד משום שנתניהו קרס. נתניהו נכנע לקיצוניים. נכנע לשורפי האסמים שרוצים לפרק את החברה הישראלית. ההתנהלות שלו מעלה סימן שאלה גדול על שיקול הדעת שלו בנושאים הרי גורל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה