בארץ

הבנקים מאשימים: "לא הבנקים מעלים את הריבית בישראל"

הדיון בוועדת הכספים היום (רביעי) היה סוער. בדיון שנגע לעליית הריבית כל צד האשים את האחר ולבסוף האשים יו"ר הוועדה, משה גפני, את הסובבים - "מגיע נגיד הבנק, המפקח על הבנקים, אנשים נחמדים, אבל לא מביאים שום פתרון"
מערכת ice |  5
בנקים (צילום Magma Images)
ועדת הכספים קיימה היום (רביעי) דיון מעקב לעניין עליית הריביות וגלגול רווחי הבנקים לפיקדונות הציבור. במהלך הדיון דרשו חברי הוועדה מהרגולטורים והבנקים צעדים אקטיביים לטובת הציבור, כאשר הועלו הצעות שונות בדמות חיוב הבנקים בריבית מינימום על פיקדונות וריבית חובה על עו"ש.
באיגוד הבנקים טענו כי יחס התמסורת במדינת ישראל הוא מהגבוהים בעולם, כאשר מנגד השיבו חברי הכנסת כי הנתון נשען על מתן ריביות גבוהות לפיקדונות ללקוחות חזקים וריביות נמוכות לפיקדונות ללקוחות חלשים. מול טענת יו"ר הוועדה על ההפרשים בין ריביות לציבור לרווחי הבנק השיבו נציגי האיגוד: "לא הבנקים מחוללים את האינפלציה ולא הם שמעלים את הריבית במדינת ישראל".

סגנית המפקח על הבנקים, רויטל קיסר, טענה כי "הריבית על פיקדונות גולגלה בין 80 ל-100 אחוז, בפיקדונות משקי בית בתקופה של עד 3 חודשים זה 70 אחוז גלגול". נציג רשות התחרות, אלעד מגדסי, ציין כי הרשות תסיים בקרוב בדיקה מקיפה בנושא: "חלק גדול ממה שאמרו חברי הכנסת הוא נכון, הבנקאות שונה לגמרי בקרב לקוחות גדולים אל מול לקוחות חלשים".
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, דרש מרשות התחרות להציג את נתוני בהקדם: "אנחנו עומדים בפני שוקת שבורה, מגיע נגיד הבנק, המפקח על הבנקים, אנשים נחמדים, אבל לא מביאים שום פתרון. להגיד אינפלציה אנחנו יודעים, להגיד אתנות הבנקים אנחנו יודעים, אבל שום פתרון לציבור ולעסקים והתעשייה".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הבנקים
    קובי 06/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור 2 מילייארד שקל בריבעון ממש כואב הלב אליכם חזירים אני אומר לאנשים פשוט תוציאו את הכסף שלכם מהבנק תפסיקו לקחת אלוואות תפיסקו להיות פריירים על תישתמשו בכרטיסי אשראי תפסיקו להיות פריירים
    סגור
  • 4.
    הבנקים יכולים להחליט לוותר על חלק מהרווחים על העלייה
    ככתוב 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולעשות שינוי כגון זיכוי את האנשים למשל ב 50~80% ממה שמשלמים על העלאת הריבית. או לתת הלוואה ללא ריבית והצמדה למי שהמשכנתא חונקת אותו. ובטוח יכולים לחשוב על עוד פתרונות. אבל במקום זה נהנים מהרווח של 5 מיליארד רק על העלאת הריבית בלבד. וממשיכים להנות
    סגור
  • 3.
    ריבית אמיתית על הפלוס בחשבון ועל הפיקדון הבנקאי
    יועץ 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון הם לא קובעים אבל הנהנים הכי גדולים מעליית הריבית לכן חייבים לשתף את הלקוחות בריבית גבוהה הרבה יותר ממה שנותנים כיום !!!
    סגור
  • 2.
    זו הדרך לתקוף את המצב הנוכחי
    אזרח מרוצה 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד לגפני שבמקום לקבל החלטה על סמך מידע לא מלא דרש לקבל את המידע המדויק והחשוב שיאפשר לעזור ללקוחות חלשים על פני חזקים
    סגור
  • 1.
    בנק ישראל
    אור 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם כל הכבוד אמיר ירון הוא הנגיד הכי חלש שהיה למדינת ישראל ומי שמינה אותו היה ביבי ניתניהו שהיה ראש ממשלת המעבר ומה הוא עדה אותו אמיר ירון היה לו כנס נגידים והוא פחד שכל הפגנות הלכו אליו על זה שהוא מעלה ריביות מה עשה אותו נגיד בנק ישראל סיפר לחברות אשראי שהממשלה רותה לקחת את העצמאות בית המשפט ואחרי את העצמאות בנק ישאל ואז חברות דירוג האשראי התחילו לאיים על הממשלה שאם תיהיה הפיכה משפטית האז חברות דירוג האשראי יתחילו להוריד את ישראל מהדירוג הגבוהה לדירוג השלילי ובזה שהוא מעלה ריביות הוא פוגע באנשים החלשים וכל אותם אנשים שלקחו משכנתא הם בעלי משפחות אז הוא מקדה עלינו עוד יותר בסוף כמו שאומרים אנשים סופגים וסופגים ובסוף מתפוצצים וזה מה שיהיה כמה אחנו יכולים לספוג ולקבל כמה הוא רוצה עוד לעלות בריביות וגם הבנקים בישראל והממשלה כל הזמן מנסים הלחליש את השקל מול הדולר בשביל ההון הפרטי שלהם מה אכפת להם מאיתנו מהחלשים הם רוצים רק להתעצם ואני מקווה שהנגיד וגם הממשלה יפקחו עיניים כמה שיותר מהר לפני שהכל התפוצצף להם בפנים
    סגור