בארץ

אלביט בעסקת ענק: תספק אמצעי לחימה למונטנגרו

ההסכם, המוערך בהיקף של כ-80 מיליון שקל, כולל מכירת אמצעי לחימה הכוללים מרגמות, פצמ״רים והכשרות של חברת אלביט מערכות
מערכת ice | 
אלביט תספק אמצעי לחימה למונטנגרו (צילום אלביט מערכות, freepik)
משרד הביטחון הישראלי ומשרד ההגנה של מונטנגרו חתמו על הסכם יצוא ביטחוני למכירת אמצעי לחימה הכוללים מרגמות, פצמ״רים והכשרות של חברת אלביט מערכות, בהיקף של כ-80 מיליון שקל. 
‎מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, אישר את ההסכם (GTG), השלישי בין המדינות בשנים האחרונות. 
‎על ההסכם חתמו ראש אגף הייצוא הביטחוני "סיבט" במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') יאיר קולס וראש מנהל הרכש של מונטנגרו, קולונקל ולאדן מרטיק, בטקס שנערך במשרד הביטחון, בקריה בתל־אביב.
במסגרת ההסכם תספק חברת אלביט מערכות לצבא היבשה של מונטנגרו: מרגמות 120 מ״מ שיורכבו על גבי רכבי 4X4 ממוגנים, פצמ"רים וכן אימון לוחמים ומפקדים במכללת תעש בישראל. היקף העסקה נאמד בכ-80 מיליון שקל (כ-20 מיליון אירו).
בחודש שעבר, משרד ההגנה של פינלנד הודיע כי ירכוש מישראל את מערכת ההגנה האווירית מפני טילים "קלע דוד", יממה בלבד לאחר שאושרה הצטרפותה של המדינה הנורדית כחברה מלאה בנאט"ו. שווי העסקה מוערך בכ-345 מיליון דולר, עם אופציות שמצטברות ל-236 מיליון דולר נוספים.
"קלע דוד", שבעבר כונתה "שרביט קסמים", נועדה להתמודד עם טילים, רקטות וכלי טיס בלתי מאוישים בטווח בינוני עד ארוך של 300-70 קילומטרים. המערכת נכנסה לשירות מבצעי בישראל ב-2016. מדובר בעסקת הייצוא הראשונה אי-פעם של "קלע דוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה