בארץ

מחדל מסמכי הפנטגון: ישראל בדרך לספק נשק לאוקראינה?

אחד מהמסכמים שדלפו מפרט מספר תרחישים שיובילו את ישראל לשנות את המדיניות בנוגע לאוקראינה, ביניהם לחץ אמריקני, תמיכת רוסיה בתוכנית הגרעין האיראנית ושימוש במערכות הגנה רוסיות נגד מטוסים ישראלים בסוריה
מערכת ice | 
הפלישה הרוסית לאוקראינה (צילום יוטיוב/ Channel 4 News)
מחדל הדליפות מהפנטגון ממשיך לייצר כותרות, כאשר אחד מהמסמכים המסווגים מפרט תרחישים שבהם ישראל תסכים לספק כלי נשק לאוקראינה. לפי הדיווח של "הניו יורק טיימס", במסמך - שכותרתו "ישראל: נתיבים לאספקת נשק קטלני לאוקראינה" - כתב כי ישראל "ככל הנראה תשקול לספק נשק קטלני תחת לחץ אמריקני כבד, או התדרדרות ביחסיה עם רוסיה". המסמך מפרט מספר תרחישים שיכולים לעודד את ישראל. 

התרחיש הראשון, ומה שהוגדר כ"התרחיש הסביר ביותר מבין אלו שהועלו", הוא לחץ אמריקאי. הלחץ יוביל את ישראל לשלוח מערכות הגנה קטלניות לאוקראינה דרך צד שלישי, תוך המשך התמיכה בפתרון שלומני למלחמה והצעה לארח שיחות גישור בין הצדדים.
התרחיש השני כולל את האפשרות שרוסיה תעביר מערכות אסטרטגיות לאיראן או תרחיב את הסיוע שלה לתוכנית הטילים או הגרעין האירנית. התרחיש השלישי כולל מינוף של ארה"ב של בקשה ישראלית לסיוע אמריקני נוסף במאבק מול איראן, והתרחיש האחרון הוא שימוש במערכות הגנה אוויריות רוסיות נגד מטוסים של חיל האוויר הישראלי שלפי פרסומים זרים תוקפים בסוריה.
הדיווח כולל גם פירוט של כלי הנשק שישראל תוכל לספק לאוקראינה, בהם מערכת ההגנה האווירית "ברק 8", והטיל "ספייק" המונחה נגד טנקים. גורם ישראלי בכיר, שדיבר עם "הניו יורק טיימס" בתנאי של שמירה על אנונימיות, אמר כי ישראל "לקחה עמדה ברורה מאוד בתמיכתה באוקראינה מהיום הראשון, והחליטה להתמקד בסיוע הומניטרי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה