תקשורת ומדיה

גיא לרר זועם: "אין מסגרת שתטפל וזה חייב לקרות"

בפאנל שערכה סמסונג במסגרת שבוע האופנה ועסק בהיקפיה והשלכתיה של בריונות הרשת, העלה איש התקשורת הוותיק גיא לרר סוגיה בוערת: "הרבה ילדים פוסט טראומטיים כתוצאה מהחרם"
מערכת ice | 
גיא לרר (צילום פלאש 90/יונתן סינדל)
סמסונג ישראל לקחה חלק לראשונה בשבוע האופנה קורנית FAC תל אביב 2023 וקיימה פאנל בנושא בריונות רשת בהנחיתה של רותם ישראל והשתתפותם של הזמר אבי אבורומי, העיתונאי ומגיש "הצינור" גיא לרר ולצידו אופק ראשון, מי שיזמה ומפקדת על סיירת החרם והעיתונאית לשעבר ויוצרת התוכן ליאת לוי קופלמן.
חיינו אומנם הפכו לנוחים ומהירים יותר עם התעצמותם של הרשתות החברתיות והאפליקציות השונות להעברת מסרים, אך גם פתחו זירה חדשה עבור בריונים אשר ניצלו את במה בכדי לנצל ולפגע בחפים מפשע.
במסגרת הפאנל שנערך דקות אחדות לפני תצוגת האופנה Galaxy for the Planet דנו יושביו בהיקפי התופעה, בדרכים לזיהוי וגם בפתרונות בהם ניתן לנקוט בכדי למגר את התופעה. כאשר נשאל העיתונאי גיא לרר, עיתונאי ותיק וממובילי סיירת החרם על השקפתו בנושא הוא ציין: "הרבה ילדים פוסט טראומטיים מהחרם והבנתי שאפשר להכיר בזה ברמה קלינית. זה זהה. לחייל שנכנס לקרב והיה עד לזוועות. לחיילים יש את משרד הביטחון, לילדים אין מסגרת שתטפל וזה חייב לקרות".
עוד הוסיף לרר: "יש תופעה וצריך לתת לה מענה כי הנזק הנפשי הנוצר כתוצאה מחרמות ובריונות רשת דומה לפוסט טראומה צבאית, אך במקרה זה לא מקבלים הנפגעים תמיכה ועזרה נפשית".
 

על פי נתוני מוקד 105 – המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת של המוסד לביטחון לאומי, בשנת 2022, למעלה מ-25% מהפניות למוקד היו בנושאים של בריונות, הטרדה ושיימינג, לצד 15% מהפניות שהתבצעו על רקע של אובדנות וחשש לחיי אדם. על פי דו"ח 105 לשנת 2022, הזירות המרכזיות בהן נפגעו הילדים והנוער הן אינסטגרם ו-וואטסאפ. הדו"ח מצא כי מרב הנפגעים היו צעירים בגילי 14-12 (כאשר שני שליש הן נפגעות ושליש נוסף נפגעים), בעוד גילי הפוגעים הם 15-13, כאשר 76% מהפוגעים הם בנים.
מיה סגל, דוברת סמסונג ישראל: "אנו גאים להציג ולהביא על סדר היום את הפאנל  "מנקים את הרשת"  מתוך ההבנה כי לטכנולוגיה יכולה להיות גם השפעה חברתית חיובית, וביכולתנו לקדם  תרבות של הכלה ורצון להפוך את העולם למקום טוב יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה