בארץ

המפכ"ל מודה: "השר בן גביר קבע את עיתוי הדחת מפקד המחוז"

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הגיב לראשונה להדחת מפקד מחוז תל אביב: "מדובר בסבב מינויים שמשטרת ישראל נערכת אליו מזה תקופה ארוכה. עיתוי ההחלטה נקבע ע״י השר לביטחון לאומי בלבד"
מערכת ice |  2
קובי שבתאי (צילום מיכאל גלעדי פלאש90)
מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, הגיב הבוקר לראשונה לסערת הדחת מפקד מחוז תל אביב עמי אשד, בעקבות אירועי ההפגנות נגד המהפכה המשפטית אמש בתל אביב.
"מדובר בסבב מינויים שמשטרת ישראל נערכת אליו מזה תקופה ארוכה", הגיב המפכ"ל, "כפי שהבהרתי כבר אתמול, עיתוי ההחלטה נקבע ע״י השר לביטחון לאומי בלבד". המפכ"ל התייחס גם להנחייתה מהבוקר של היועמ"שית גלי בהרב-מיארה להקפיא את ההדחה, וכתב: "אדגיש, משטרת ישראל כפופה תמיד לחוק, והנחיות היועצת המשפטית לממשלה מחייבות אותנו.  בעקבות הנחייתה אקפיא את המינוי עד לסיום הבירור, ומפקד המחוז ימשיך במילוי תפקידו בהתאם".

בהודעה הרשמית שיצאה מטעם היועצת המשפטית לממשלה הבוקר נכתב: "היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, ערכה אמש בירור ראשוני של הליך העברתו מתפקידו של מפקד מחוז ת"א במשטרה, ניצב עמיחי (עמי) אשד. הבירור הראשי עורר חשש כבד ביחס לחוקיות ולתקינות ההליך, לרבות השיקולים העומדים ביסוד ההחלטה, עיתוי ההודעה והרקע לה".
עוד נכתב בהודעה כי "לפיכך, הנחתה היועצת המשפטית לממשלה את הגורמים הרלוונטיים להקפיא כל החלטה או פעולה בעניינו של ניצב אשד, עד להשלמה מסודרת של הבירור המשפטי המתחייב. למען הסר ספק, עד להשלמת הבירור ניצב אשד יישאר בתפקידו".
השר בן גביר הגיב בחריפות: "הנתון המדהים בכל הסיפור, שהיועצת המשפטית לא דיברה איתי טרם הודעתה ולא ביקשה להבין כיצד התקבלה ההחלטה בעניינו של ניצב עמיחי אשד ומתי. לכל מי שלא הבין עד עכשיו, מדובר ביועצת משפטית שמאלנית, מוטה, לא אובייקטיבית, שפועלת מטעם השלטון הקודם, עם אג'נדה פוליטית מובהקת והודעת היועמ"שית מלמדת עד כמה הרפורמה המשפטית חשובה. נלמד את החלטת היועמ"שית ונקבל החלטות בהתאם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בן גביר איננו מבחין בין הליך תקין לגחמה של
    ניר צבר 03/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דיקטטור. אסור לוותר לו על סטיה מהחוק ומהנוהל התקין. יישר כח לשומרי הסף, ששומרים על עובדי ציבור ועל הציבור הרחב.
    סגור
  • בן גביר אינו מבחין
    ג'יזס 03/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בין בוטן למה שיש לו במכנסיים. האיש רפה שכל לדעתי האישית. אני מבין את הפרוגרסיביות שמביאה לקבלת אנשים שכמותו בחברה אבל לשים מוגבלי שכל בעמדת כוח? זה לא קצת יותר מדי פרוגרסיבי?
    סגור