בארץ

תופעה מדאיגה: מספר שיא של ביקורים בבתי הכלא הביטחוניים

מספר שיא של ביקורים אצל האסירים הביטחוניים - כך לפי נתונים שנשלחו מטעם שירות בתי הסוהר לתנועת אם תרצו. הנתונים מראים על שיא של כ- 3 שנים. תופעה מטרידה נוספת היא ביקורי דיפלומטים זרים רבים מסיבות לא ברורות
מערכת ice | 
שירות בתי הסוהר (צילום פרקליטות מחוז מרכז)
תנועת אם תרצו הגישה לשירות בתי הסוהר בקשה לנתונים לגבי כמות הביקורים של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא הישראלי, במסגרת "חוק חופש המידע". הנתונים שנחשפו מראים על שיא של כ- 3 שנים בכמות הביקורים אצל האסירים הביטחוניים.
כפי שפורסם בישראל היום מתברר כי לצד ביקורי המחבלים המתקיימים בכלא הישראלי מתנהלים גם ביקורים מצד דיפלומטיים זרים למרות הרשעתם של האסירים בטרור. בשנה החולפת נערכו יותר מ- 26 אלף ביקורים, זינוק של כ- 10 אלף ביקורים מאשר מספר הביקורים שהיו בשנת 2021 ועמדו על כ- 16.5 אלף ביקורים. בשנת 2020 נערכו "רק" 12 אלף ביקורים.
רוב הביקורים הינם למחבלים המזוהים עם תנועת הפת"ח ובמקום השני במספר הביקורים הגבוה נמצאים אסירי ארגון הטרור חמאס. על פי מדיניות שירות בתי הסוהר, ניתן לבקר מחבלים לא רק מארגוני הטרור הנמצאים בארץ, חמאס ופת"ח, אלא גם ארגוני טרור שמקורם בחו"ל כמו חיזבאללה ודאע"ש.
נציגים מקונסוליות של מדינות שונות כמו צרפת, ארה"ב, גרמניה, ספרד, ירדן, מצרים, אנגליה, קנדה ובלגיה ביקרו מחבלים מסיבות לא ברורות ואלון שוורצר, ראש אגף מחקר ומדיניות באם תרצו אומר: "המידע שנחשף על ביקורים של שגרירים ודיפלומטים ממדינות זרות אצל מחבלים בבתי הכלא הישראליים הוא בשורה קשה למדינת ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה