בארץ

סמוטריץ' מקבל גיבוי מרשות החברות הממשלתיות: "אין התערבות פוליטית"

מיכל רוזנבוים, מנהלת הרשות: "השר סמוטריץ'  מגבה את הדרג המקצועי, פועל בענייניות מלאה והצליח להעביר תקציב מורכב. כשר אוצר הוא מאפשר לרשות לפעול ואין התערבות פוליטית"
מערכת ice | 
מיכל רוזנבוים (צילום ויקיפדיה)
מיכל רוזנבוים, מנהלת רשות החברות הממשלתיות: "הרשות תעשה כל שבידה כדי למנוע מעורבות פוליטית בניהול החברות הממשלתיות". את הדברים הללו היא אמרה בכנס התחבורה והתשתיות של לשכת רואי החשבון שהתקיים היום (ב) בבורסה לניירות ערך בתל אביב. "לאחר שנה בכהונתי כמנהלת רשות החברות הממשלתיות, אני שמחה על הפעילות הענפה שהובילה הרשות בתוך הרשות פנימה ומול החברות הממשלתיות, בין היתר כתיבת תכניות העבודה והצבת יעדים פיננסים, ביצועים וחברתיים לחברות".
הרשות היא גוף ציבורי שפועל על פי מדיניות השר. רוזנבוים הוסיפה: "החברות הממשלתיות צריכות לפעול על פי אמות מידה עסקיות, תוך חתירה לרווח, יעילות ומצוינות. הרשות תעשה כל שבידה כדי למנוע מעורבות פוליטית בניהול החברות הממשלתיות. יש חוסר משמעותי בדירקטורים, יורים ודחצים. זה פוגע בתפקוד החברות הממשלתיות ולכן קוראת לשרים למנות דירקטורים מהנבחרת הקיימת, יש בה אנשים מצויינים שעברו סינון קפדני ואני דוחה בתוקף את האמירה שהכניסה לנבחרת נעשתה משיקולים פוליטיים".
עוד הוסיפה מנהלת רשות החברות הממשלתיות כי "הרשות תמשיך לפעול בנחישות כדי שהחברות יפעלו על פי אמות מידה עסקיות בלבד וביעילות, ולחלק  מהרווחים שלהם דיבידנדים לציבור הישראלי שהוא הבעלים של החברות הממשלתיות. הכסף של החברות הממשלתיות שייך לציבור והוא צריך לשרת את תקציב המדינה".
רוזנבוים הוסיפה כי "השר סמוטריץ' מגבה את הדרג המקצועי, פועל בענייניות מלאה והצליח להעביר תקציב מורכב. כשר אוצר הוא מאפשר לרשות לפעול ואין התערבות פוליטית. הרשות מקדמת תהליכי הפרטות מורכבים והנפקות. פועלים ברשות להנפקת התעשייה האווירית, להפרטה מלאה של הדואר ובנק יהב וכן בוחנים הליכי הפרטות נוספים לפי מדיניות שר האוצר. רואה חשיבות רבה במעורבות רוה"ח בפעילות החברות ורשות החברות ויש להם תרומה חשובה במגוון הנושאים הפיננסיים והכלכליים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה