בארץ

נתניהו נגד הנגיד: "עודף המשפטיזציה - כמו חול בגלגלי הכלכלה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס מסיבת עיתונאים במטרה לענות לאזהרות כי הרפורמה המשפטית תפגע בכלכלה הישראלית: "בדיוק הפוך - אין סיבה להפחדות", אמר ושלל את דברי נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון
מערכת ice |  4
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' כינסו הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים, במטרה לענות לטענות על פגיעת הרפורמה המשפטית בדירוג האשראי של ישראל ובכלכלה הישראלית. במיוחד נזעק נתניהו להגיב לאזהרות נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, שאמר בפגישה עמו כי נציגי חברות דירוג האשראי הביעו התעניינות ודאגה מהתוצאות האפשריות של המהלך.
בפתח דבריו אמר ראש הממשלה נתניהו: "שמעתי על השפעת הרפורמה המשפטית על החוסן הכלכלי שלנו. צריך להעמיד דברים על דיוקם, האמת היא בדיוק הפוכה. המהלכים שלנו לחיזוק הדמוקרטיה בישראל לא רק שלא יפגעו בכלכלה, הם יחזקו אותה. הם יחזירו את ישראל למצבן המשפטי של רוב הדמוקרטיות המובילות בעולם, למקום שבו הייתה בעצמה לפני חמישים שנה".

נתניהו נתן כדוגמא את כביש 6 והפקת הגז ממאגר תמר: "הליכים משפטיים מיותרים עיכבו פרויקטים תשתיתיים חשובים. אתם יכולים לדמיין את מדינת ישראל בלי כביש 6? הרכבת המהירה בין תל אביב לירושלים? גם אלה התעכבו בגלל משפטיזציה. הוצאת הגז התעכבה במשך שנים בגלל עודף משפטיזציה שלוותה בזעקות שבר של האופוזיציה".
"אמרתי בעבר שצריך לעשות דיאטה לשמן, להוריד מסים לרזה", המשיך נתניהו, "ואכן הורדנו את הוצאות הממשלה והגדלנו תחרות. כתוצאה מכך הפכנו לאחת הכלכלה החזקות בעולם".
"עודף המשפטיזציה בישראל הוא כמו חול בגלגלי הכלכלה הישראלית", הדגיש נתניהו. "גם לפני 20 שנה בתחילת הרפורמות הכלכליות הגדולות, צפיתי שיהיה מאבק מול עודף רגולציה ומשפטיזציה", הוסיף נתניהו.
נתניהו האשים את האופוזיציה, כי "יריבינו הפוליטיים מנסים לייצר תבהלה שתפגע בנו כלכלית. כבר היינו בסרט הזה. בעשור הקודם יריבינו אמרו שאם לא נעשה ויתורים פוליטיים מול הפלשתינים, זה יוביל לצונאמי כלכלי נורא. בפועל ההיפך קרה. אני מזכיר גם את הבכי נגד המדיניות שלי בזמן הקורונה. גם אם ההיפך הגמור קרה - הוצאנו את ישראל ראשונה בעולם מהקורונה - גם בבריאות וגם בכלכלה. גם בקורונה נאלצנו להיאבק בתהליכים משפטיים. לכן אני אומר לאופוזיציה - תנהגו באחריות".
עוד אמר נתניהו: "אנחנו מחויבים לעצמאות בית המשפט שתישמר. איש לא יפגע בזכויות הקניין ובערכים המקודשים".
בתשובה לשאלות עיתונאים האם שקל לפטר את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, סירב נתניהו להשיב: "אני מנוע ולא מתכוון להתייחס לזה".
במסיבת העיתונאים השתתפו גם שר הכלכלה ניר ברקת ושר החוץ אלי כהן. בלטה באירוע היעדרותם של אנשי מקצוע שיחזקו את דברי רה"מ ושר האוצר, אולי כי לא מצאו כאלה. בחדשות 12 למשל נאמר כי פנו לשורת כלכלנים אך לא מצאו אפילו אחד שיתמוך ברפורמה המשפטית כמחזקת את הכלכלה הישראלית. במהלך הערב נוצר הרושם כי דברי נתניהו נועדו לא רק לקהל הישראלי, אלא בעיקר לאזניהן של סוכנויות דירוג האשראי הבינלאומיות.
הבוקר פורסם מכתבם של כ-270 כלכלנים מאוניברסיטאות ומכללות בארץ ובעולם שחתמו על גילוי דעת המזהיר מהנזק הצפוי לכלכלה הישראלית מיישום הרפורמות במערכת המשפט: "מתריעים בתוקף כנגד היוזמות הנוכחיות של הקואליציה, שמשמעותן היא שינוי יסודי של שיטת המשטר בישראל וסכנה לעתיד המשק והכלכלה הישראלית".
ראש האופוזיציה יאיר לפיד פרסם הערב תגובה: "מסיבת העיתונאים ההיסטרית והמזיעה של נתניהו לא משאירה שום מקום לספק. ביבי חלש והוא יודע שהוא מוביל לפגיעה אנושה בכלכלה הישראלית. כל אזרחי ישראל ישלמו עליה מהכיס שלהם וישלמו ביוקר".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הכלכלה תיפגע בגלל הרפורמה ?! שקרנים !
    נגה שיפר 01/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרופ' זליכה אמר, שהרפורמה המשפטית לא תיפגע בכלכלה. בית המשפט הגבוה לצדק הפך למעון למאפיונרים הכל יכולים. את הדמוקרטיה קברו,ובמקומה העלו על נס את הדיקטטורה. תתביישו לכם! חברת מגלומנים, שקרנים! מסיתים למלחמת אחים. עבריינים. הם רמסו הדמוקרטיה,ובמקומה שמו את הדיקטטורה על נס.
    סגור
  • 3.
    נתניהו גאון. וכלכלן על
    ברקו שמיל 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היתר קטנים מולו כולל פרופסורים שהאינרציה הביאה אותם לתואר.
    סגור
  • 2.
    נתניהו
    אחת שאיכפת לה 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר נתניהו אתה נבחרת כדי להיות ראש ממשלה לכל עם ישראל. הנקמנות והשנאה שלך ושל שר המשפטים לוין ושל השר קרע מוגזמת. אתםממש יורדים מהפסים, ממש חבל. שנאת אחים מיותרת. מדוע לסגור את התאגיד לפטר כל כך הרבה בעלי משפחות, כמה רוע ושנאה השתלטה עליכם. אתם הופכים את הממשלה לדיקטטורית תראו מה פוטין עשה באוקרינה זה מה שאתם רוצים לעשות כאן. ממש בושה. הבטחתם שתהיו של כולם. מספיק כבר, תרדו מהעץ. לפני שתתרסקו. אתם הורסים את כולנו. לעצמכם העלתם משכורות לעצמכם בצורה מוגזמת ולאזרחעם הותיקים שלא שורדים את החודש העלתם ב- 80 שקל. ממש בושה. איך אתם יכולים לישון בשקט כשאתם לועגים לקשישים, לועגים לעם שלכם, אתם הופכים להיות אנטישמיים וזה ממש מבהיל. מי שנקמן בסוף ישלם מחיר כבד. תרגעו ותרדו מהעץ. טיפסתם גבוה מאד שלא תתרסקו, לא בשביל הצביעו עבורכם. בא לבכות כשרואים את סדר העדיפויות שלכם. רציתם לחזור רק כדי להתנקם בכולם. אסון ממש. השם ישמור.
    סגור
  • 1.
    הבנאדם ימכור את כולנו בשביל טובתו האישית. אפס מאופס (ל"ת)
    טל 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור