בארץ

פסילת אריה דרעי: מי יחליפו אותו כשרים כבר השבוע?

הדרמה בעקבות החלטת בג"ץ ממשיכה להשפיע על המערכת הפוליטית. דרעי צפוי להאציל מסמכויותיו לשרים בש"ס כבר השבוע כשהמטרה להוביל חקיקת בזק שתעקוף את החלטת בג"ץ
דוד זולדן | 
אריה דרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הממשלה תמנה עד יום שלישי ממלאי מקום זמניים לאריה דרעי במשרדי הבריאות והפנים. המחליפים יבחרו מבין השרים שכבר נבחרו בש"ס כשבינתיים הממשלה תבחן אלטרנטיבות במטרה לעקוף את פסק הדין בחקיקה. המהלך גובש פחות משבוע לאחר פסיקת בג"ץ וראש הממשלה נתניהו ימלא את פסק הדין ויפטר את דרעי.
המינויים מקרב ש"ס מתוכננים לשלושת החודשים הקרובים ובזמן הזה כאשר התיקים הבכירים עדיין בידי ש"ס - הממשלה בשקיפות ובתיאום עם דרעי תשקוד בהעברת חוקים פרסונליים שיעקפו את החלטת בג"ץ.
תיקי הבריאות והפנים יתחלקו בין שרי ש"ס: ביטון, מרגי, בן צור ומלכיאלי ובנוגע לאופן החלוקה והרוטציה דרעי כבר יבהיר עד יום שלישי.
המהלך הבלתי נמנע מתכתב עם האילוץ של נתניהו לפטר את דרעי לאור החלטת בג"ץ ולאור זאת שהיועמ"שית גלי בהרב מיארה דוחקת ברה"מ נתניהו לאכוף את ההחלטה. בסוף השבוע היועמ"שית הפעילה לחץ על נתניהו לפטר את אריה דרעי מן הממשלה וליישם את פסיקת 10 שופטי בג"ץ ביום רביעי שקבעו כי מינויו לשר בממשלה עובר את עילת הסבירות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה