בארץ

הלך לעולמו הרב שמעון בעדני, מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס

הרב שמעון בעדני נפטר הבוקר והוא בן 94 לאחר שלקה בדלקת ריאות ואושפז בשיבא תל השומר. הרב בעדני היה חבר במועצת חכמי התורה של ש"ס מיום היווסדה ונחשב לאחת הדמויות החשובות ביותר בתנועה
מערכת ice | 
הרב שמעון בעדני (צילום פלאש 90/ נועם רבקין פנטון)
הלך לעולמו הרב שמעון בעדני, מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס והוא בן 94. הרב בעדני שימש כנשיא מועצת חכמי התורה של התנועה, ואושפז בבית החולים שיבא תל השומר לאחר שלקה בדלקת ריאות. בימים האחרונים מצבו חלה התדרדרות משמעותית במצבו הבריאותי של הרב, והבוקר כאמור הלך לעולמו. הלוויה תערך בשעות הצהריים בבית העלמין בבני ברק.
הרב בעדני נולד בחדרה למשפחה שעלתה מתימן. בגיל 31 מונה לר"מ ולאחד מראשי ישיבת פורת יוסף בירושלים, ממוסדות התורה היוקרתיים של החרדים בני עדות המזרח בישראל. לאחר מכן עבר לבני ברק והקים את כולל תורה וחיים. בהמשך מונה לראש מועצת חכמי התורה של בני ברק. עם הקמת מפלגת ש"ס, בשנת 1984, נבחר הרב כחבר מועצת חכמי התורה, שבה זוהה כנאמן של הרב שך.
בהודעה שפרסמה תנועת ש"ס לאחר פרסום דבר מותו של הרב בעדני נכתב כי בעדני היה: "מקים עולה של תורה בארץ ובתפוצות, לוחם מלחמות ה׳ בדרך ההשקפה הטהורה, פעל במסירות נפש נשגבה למען תנועתנו הקדושה".
כזכור הרב בעדני הוא רב בכיר בציבור החרדי הספרדי, ומאז פטירת חכם שלום כהן לפני מספר חודשים, הוא ממלא את מקומו כנשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס – בהיותו הזקן והוותיק מבין חברי מועצת החכמים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה