בארץ

נתניהו מגיב להתקפת לפיד: "לא תהיה פה מדינת הלכה"

אחרי שההצבעה מאמש נדחתה, הכנסת התכנסה לבחור יו"ר במטרה לאפשר רוב מצד הקואליציה המתגבשת ולבחור ביריב לוין יו"ר זמני. נתניהו נאם במליאה, התייחס להאשמות לפיד וניסה להרגיע: "לא תהיה פה מדינת הלכה"
דוד זולדן |  2
יאיר לפיד, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, תומר נויברג)
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו תקף במליאת הכנסת את האופוזיציה הנכנסת ואת ראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד, והתייחס להאשמותיו של לפיד נגד הקואליציה הנרקמת: "אני קורא לחברי האופוזיציה לקבל את הכרעת העם בבחירות ולהפסיק לפזר הפחדות ושקרים. שמעתי את ראש הממשלה היוצא אומר 'שרק אנחנו משלמים מיסים ורק אנחנו משרתים בצבא'".
"אני לא חושב שצריך לעשות השוואות, אבל אם יאיר לפיד מתעקש אני מציע לו לעשות חשבון פשוט: 32 מנדטים של הליכוד מייצגים ציבור שמשרת כולו בצבא, 12 מנדטים של הציונות הדתית ועוצמה יהודית כולם משרתים בצבא, מספר גדול מאוד של מצביעי ש״ס משרתים בצבא, שלא לדבר על הציבור החרדי שמשרת בשירותים חיוניים והצלה. זה 50 מנדטים שמשרתים, ובציבור שלכם יש 46 מנדטים. הניסיון לפלג ולשסות הוא דבר פסול מעיקרו".
לסיום אמר נתניהו כי "יש ויהיה חשמל בשבת, יש ויהיו חופי רחצה לכולם. אנחנו נשמור על הסטטוס קוו - איש באמונתו יחיה. לא תהיה פה מדינת הלכה, תהיה פה מדינה שתדאג לכל אזרחי ישראל בלי יוצא מן הכלל. נבחרנו להוביל בדרך שלנו, דרך של הימין הלאומי ודרך של הימין הליברלי וכך נעשה".

במקביל, לפיד תקף גם כן בנאומו במליאה ואמר כך: "בשורה טובה אחת יש לי – הממשלה הזו לא תחזיק מעמד. הם חושבים אחד על השני בדיוק מה שאנחנו חושבים עליהם. גם הם יודעים שמה שהם מקימים פה הוא ממשלה לא לגמרי שפויה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שק
    יון 12/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמר שר בקרוב. שקרן בן שקרן.
    סגור
  • 1.
    נתניהו מגיב
    אורח 12/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועם הרקורד שלו אנחנו יכולים לישון בשקט בלילה... ולהתעורר למדינת הלכה...
    סגור