בארץ

נתניהו לקראת הכרעה: זו חלוקת התיקים וזהות השרים בממשלה

אחרי שקיבל ארכה מהנשיא בעקבות המו"מ הקואליציוני שהסתבך וחטף ביקורת מהליכוד על שריצה את שותפיו הקואליציוניים על חשבונם - נתניהו מתקרב לישורת האחרונה. כל הפרטים על התיקים וזהות השרים בממשלת נתניהו השישית  
דוד זולדן |  1
בצלאל סמוטריץ', יואב גלנט, בנימין נתניהו, אבי דיכטר ואריה דרעי (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, אוליביה פיטוסי)
אחרי הארכה שקיבל בנימין נתניהו מהנשיא ולקראת שלב הסיכומים וההכרעות בנוגע לזהות השרים וחלוקת התיקים הסופית מסתמן כי מחצית מ-64 חברי הקואליציה השישית של נתניהו יהיו שרים. לחלק נכבד מתוך מתוך רשימת ה-32 שרים יואצלו סמכויות נוספות כולל שרים וסגני שרים שיכהנו במשרדים שונים ברוטציה.
יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי שהוא גם המשנה לראשות הממשלה יכול להיות שבע רצון ואולי גם המרוויח הגדול כאשר כל תאוותו בידו. בשנתיים הראשונות יכהן דרעי שר בשני משרדים יוקרתיים: הפנים והבריאות ובחלק השני יכהן כשר אוצר. כאשר שני נציגים מסיעתו יכבשו עמדות השפעה בתיקים היקרים לתנועת ש"ס: ח"כ מיכאל מלכיאלי יכהן כשר לשירותי דת וח"כ יעקב מרגי כשר הרווחה.
גם בציונות הדתית נדמה שמקסמו את כוחם האלקטורלי לאור זאת שיו"ר המפלגה, בצלאל סמוטריץ', יכהן כשר האוצר בשנתיים הראשונות ובהמשך הקדנציה יכהן כשר הפנים ומשרד התחבורה או החינוך וגם כשר במשרד הביטחון, עם סמכות עליונה על המינהל האזרחי ביו"ש. כאשר שניים מסיעתו, ח"כ אופיר סופר יתמנה לשר העלייה והקליטה וח"כ אורית סטרוק תכהן כשרה למשימות לאומיות, משרד חדש שהוקם במיוחד לטובת ריצוי השותפות הקואליציוניות. יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר יקבל את המינוי היוקרתי: המשרד לביטחון הפנים המורחב, ששודרג במיוחד על פי דרישתו ל"משרד לביטחון לאומי".
ביהדות התורה אין חידוש יוצא דופן, יו"ר המפלגה משה גפני יחזור לראשות ועדת הכספים וחבר הכנסת יצחק גולדקנופף יתמנה לשר הבינוי והשיכון. יו"ר מפלגת נעם וסגן השר אבי מעוז צפוי לעמוד בראש רשות לזהות לאומית יהודית במשרד ראש הממשלה ולקבל לידיו סמכויות רחבות במשרד החינוך.
 
בליכוד יתמנו 19 שרים שיאלצו להתחלק בסמכויות וברוטציות עם השותפות הקואליציוניות. שר הביטחון, יואב גלנט, שר החוץ, אמיר אוחנה, שר המשפטים, יריב לוין, אלי כהן, תיק התחבורה. מירי רגב שחושקת גם בתיק התחבורה צפויה לקבל את ראשות הוועדה לענייני סמלים וטקסים שאחראית בעיקר על ארגון טקס המשואות בליל יום העצמאות.
מיקי זוהר יתמנה לראשונה בחייו לשר ויקבל לידו את תיק התרבות והספורט. גלית דיסטל אטבריאן לא תתמנה לשרה. תיקי הגנת הסביבה, המודיעין, המים מיועדים לדני דנון, אופיר אקוניס ויואב קיש. כאשר דודי אמסלם צפוי להתמנות ליו"ר הכנסת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דיכטר? ברקת? כלבי הדש-בורד ימשיכו להנהן (ל"ת)
    עזי 12/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור