בארץ

אושר סופית: פעולת אונר''א בישראל תיפסק

לאחר תקופה ארוכה ומאבקים ממושכים, החוק להוצאת אונר''א משטח ישראל עבר ברוב גדול בכנסת. ח''כ אדלשטיין "לישראל יש הזכות והחובה כמו לכל מדינה אחרת חפצה חיים, להילחם באיומים כנגדה, קל וחומר כאשר איומים אלה מצויים בלב ליבה הפועם"
דורון בלוך | 
אונר"א (צילום פלאש 90/ עבד רחים קטיב)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להפסקת פעילות אונר"א בשטח מדינת ישראל, כאשר 92 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 10 שהתנגדו. נוסח החוק מציע, כי אונר"א לא תפעיל כל נציגות, לא תספק כל שירות ולא תקיים כל פעילות, במישרין או בעקיפין, בשטח הריבוני של מדינת ישראל. בנוסף, מוצעות הוראות דיווח לכנסת ותחילה מאוחרת של הוראות החוק. 
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "משהוכח למדינת ישראל כי סוכנות הסעד והתעסוקה של האו״ם לפליטי פלסטין במזרח הקרוב (אונר"א) ועובדיה משתתפים ומעורבים בפעילות טרור נגד ישראל, מוצע לקבוע כי ישראל תפעל להפסקת כל פעילות של הסוכנות בשטחה".
יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, הציג את ההצעה: "עוד בטרם אירועי השבעה באוקטובר התקבלו דיווחים בתקשורת לפיהם פעילות אונר"א משמשת כיסוי לפעולות טרור. בנוסף, נערכו מחקרים שהוצגו בפני הוועדה המעידים על כך שפעילות אונר"א מעודדת ומנציחה את המשך הסכסוך עם מדינת ישראל, בפרט באמצעות מערכת החינוך של אונר"א, בה ניתן למצוא דוגמאות רבות – דמוניזציה של מדינת ישראל, תכנים המכילים הסתה לשנאה, אלימות ואנטישמיות, דברי שבח למחבלים וקריאה למאבק אלים נגד מדינת ישראל והעם היהודי. 
אם לא די בכך, בחודשים שלאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל נחשפו תחקירים בעניין מעורבותם העמוקה של עובדי הסוכנות ברצועת עזה במתקפת הטרור הרצחנית שהחלה ביום שבעה באוקטובר ובתוך כך השתתפות במעשי רצח וטבח, חטיפת אזרחים ישראלים והעמדת כלי רכב ואמצעים לצורך ביצוע המתקפה. למדינת ישראל יש את הזכות והחובה כשם שיש לכל מדינה אחרת חפצה חיים, להילחם באיומים כנגדה, קל וחומר כאשר איומים אלה מצויים בלב ליבה הפועם של מדינת ישראל".  
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה