בארץ

בזמן שבישראל גוררים חקיקה: המהלך החדש של שוויץ נגד אונר''א

בזמן שבשיראל מתעכבים עם הוצאת ארגון אונר''א מהחוק, בשוויץ הכריעו בעזרת חוק חדש כי ימיון הארגון על ידם ייעצר במיידית. ח''כ יוליה מלינובסקי: "דווקא אצלנו, שספגנו את הפגיעה הקשה ביותר מאונר"א, מטרפדים משיקולים זרים כל פעולה נגד הארגון ופשוט מפגינים אפס מסוגלות"
דורון בלוך | 
אונר"א (צילום shutterstock)
בעת שבישראל מתקדמת לאיטה החקיקה להוצאת הארגון אונר''א מהחוק והפסקת פעילותו בישראל, בינתיים בפרלמנט השוויצרי מעבירים חוק לעצירה מיידית של מימון הארגון. 
כזכור, לאחר מתקפת הטבח בשביעי באוקטובר, נחשף כי רבים מעובי ארגון אונר''א סייעו ולקחו חלק בטבח, וכן כספים ומשאבים אשר היו מיועדים לארגון למטרות סיוע לאוכלוסייה נחלשת ברצועת עזה, הגיעו לידי החמאס, זאת במשך השנים שטרם פרוץ המלחמה, וכן הדבר המשיך לתוך המלחמה.

ח''כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), הפועלת להוצאת אונר''א מהחוק בישראל, הסבירה על כך "המשמעות של ההצבעה של השוויצרים שהם מדינה ליברלית, סופר מערבית וניטרלית היא שיהיה ניתן לבטל את ההחלטה על עצירת המימון לאונר"א רק באמצעות חוק אחר".
עוד אמרה על כך "דווקא אצלנו, שספגנו את הפגיעה הקשה ביותר מאונר"א, מטרפדים משיקולים זרים כל פעולה נגד הארגון ופשוט מפגינים אפס מסוגלות. אמשיך להלחם כדי להוציא את אונר"א מחוץ לחוק על אף ההנחייה הישירה של ראש הממשלה שלא לגעת בהם.

כמו כן בדבריה לחצה על ח''כ יולי אדלשטיין המשמש כיו''ר ועדת חוץ ובטחון ועוסק בכך "וכולי תקווה שיו"ר ועדת החוץ והביטחון, יולי אדלשטיין, יהיה מספיק אמיץ כדי לקדם את החקיקה. אני ממליצה בחום לראש הממשלה וממשלתו לגדל עמוד שדרה כמו שעשו המחוקקים בשוויץ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה