בארץ

בועז ביסמוט בראיון: "הרגע שהיה שווה את כניסתי לחיים הציבוריים"

על הוצאת אונר''א מישראל "מזכ''ל האו''ם רק דירבן אותי" על אמברגו הנשק "חוצפה ממדרגה ראשונה", האם צרפת תמיד תהיה לצד לבנון, ומה לא השתנה מאז ביקורו באיראן ובלבנון. חבר הכנסת בועז ביסמוט בראיון
דורון בלוך | 
בועז ביסמוט (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
חבר הכנסת בועז ביסמוט, מי שמזוהה עם יחסים חוץ מצוינים, וכמי שביקר באיראן וכן אצל צמרת החיזבאללה, מסביר בראיון מה גרם לו לתמריץ, ומדוע ישראל נלחמת את מלחמתו של העולם החופשי וגם של הערבי.
היום העברת בוועדה את החוק להוצאת אונר''א מפעילות בישראל
"החוק הזה חשוב, בטח ביום כמו היום של הפיגוע בבאר שבע. הוצאת אונר"א מירושלים והפסקת פעילותם זו למעשה המלחמה בטרור" אומר ח''כ ביסמוט ומוסיף "אונר"א בשבעה באוקטובר לא היה ארגון שמסייע לטרור - הוא היה ארגון טרור. בדיון ישב אבא של יונתן סמרנו ז''ל, והחיבוק שקילחתי ממנו בסוף הדיון היה שווה את כל הכניסה שלי לחיים הציבוריים, כי הבן שלו נחטף עם רכב של עובד סוציאלי של אונר"א" מספר ביסמוט.
עוד הוא מוסיף לומר "כאשר לפני הדיון מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש שולח מכתב לראש הממשלה בו הוא מודיע כי הוא מודאג מהחוק שעומד לעבור, זה רק דרבן אותי. כי המוסד שהוא עומד בראשו, הגן על ארגון טרור, זה מדרבן אותי. אותו גוטרש שקרא לי להפסיק את החוק, זה אותו אחד שאמר שהשביעי באוקטובר לא קרה בוואקום. יש סימבוליות בכך שהחוק עבר ערב השבעה באוקטובר. אם היה חוק אחד שהייתי צריך לבחור שיעבור בקדנציה שלי בכנסת, זה היה החוק הזה"
מה דעתך על אמברגו הנשק שהכריז מקרון?
"חוצפה ממדרגה ראשונה. בא לי ללכת לתחנת משטרה בצרפת, ולבדוק לאיה נעלם מקרון. הגיע לכאן אדם מכובד, עם המון סימפטיה ואמפטיה שבא לכאן לחבק אותנו הישראלים אחרי השבעה באוקטובר, ונפגש עם נתניהו. נכחתי בפגישה. דיברנו שם על קואליציה בינלאומית עם צרפת נגד חמאס. פתאום שומעים אותו אתמול, ממדינאי כזה שבא לרקום קואליציה בינלאומית נגד חמאס, הגענו לפוליטיקאי קטן שרוקם קואליציה בינלאומית נגד ישראל". הופתעת מזה? "התאכזבתי מזה" עונה ביסמוט.
צרפת תהיה תמיד לצד לבנון לעומת ישראל?
"אחרי האמירה של מקרון אתמול, אני כבר לא בטוח גם לגבי לבנון" מגלה ח''כ ביסמוט ומסביר "כנראה יש לו יועצים שאם היה שואל אותי הייתי מציע לפטר. הרי מול ארגוני טרור שונים בעולם לא היה עולה על הדעת הסכם דיפלומטי.  את בן לאדן צריך להרוג ולפזר בים, אבל כשהמדינה היהודית רוצה להגן על עצמה זה לא.
ההיסטוריה והיחסים של צרפת עם לבנון, וההשפעה עליהם ידועים. אין ספק שהמדיניות הצרפתית בלבנון בשנים האחרונות כשלה לחלוטין. עכשיו הרי אם אתה באמת רוצה פתרון מדיני, הרי שאם את הרוצה אותו בדרום אתה רוצה אותו גם בצפון. אם אתה רוצה להיות שחקן משפיע ועוצר מלחמה, אתה צריך להיות שחקן אמין. אבל אם אתה היוצא נגד מדינת ישראל וקורא לאמברגו, האם אתה אדוני הנשיא עדיין אמין או שתפסת צד?" שואל ביסמוט ברטוריות נזעמת.
היית מהישראלים הבודדים שביקרו באיראן ובמטה החיזבאללה. מה השתנה עם השנים?
"דבר ראשון הטעות שלנו עם האויבים שלנו, מה שהיה לפני עשרים שנה יהיה גם בעוד עשרים שנה. אלא אם כן נביס אותם, וזה מה שאנחנו עושים. אני זוכר את הבית של מנהיג הרוחני של נסראללה, זוכר את החבר'ה האלה. את הפליטי שהביאו כמגן אנושי. אני זוכר את הביקור שלי בלבנון במטה החיזבאללה, ואמרו לי על מטולה 'את הדבר הזה נהרוס. ואת זה הם אמרו לי ב2001. זה הדבר שהיום המחילה שנקבל זה שנביס אותם.
בנסיעות שלי לאיראן, הייתי בעיר עמדאן, ואני זוכר את השלטים בכניסה לעיר, בין שלטי הפרסום על פעולות יומיום הילדים, הם גם שורפים דגלי ישראל. ויש את השנאה הזו. אבל ראיתי באיראן גם כל כך הרבה שלא רוצים את המשטר הזה, זה משטר טרור נגד בני עמו. מה שמדינת ישראל עושה עכשיו זה לא רק בשביל מדינת ישראל. אלא בשביל כל העולם הערבי, בשביל מדינות המפרץ שחתמו איתנו על הסכמי אברהם. זה מאבק לנשים האיראניות שרוצות ללכת בלי כיסוי ראש, ולעם הלבנוני שלא רוצה טרוריסטים אצלו בפרלמנט ובממשלה. לכן כאשר מקרון דיבר אתמול, הוא שכח לציין שכאשר אני קובר את ילדיי זה גם בשבילו". אמר בזעם מה והוסיף "המלחמה הזו, שעם ישראל עומד בחזיתה, היא מלחמה של כל העולם החופשי".
איך תוצאות הבחירות בארה''ב ישפיעו על המלחמה בישראל?
"כאשר הייתי עיתונאי הייתי עונה במונולוג ארוך. היום אני פוליטיקאי, אבל הבחירות הללו מאוד חשובות. ארה''ב היא הידידה הגדולה ביותר של ישראל, ונכון, למרות ישי לה עמדות שאני פחות אוהב היום. מי שיפסיד אני מקווה אני שימשיך לאהוד אותנו. מי שינצח חייב להיות ידיד שלנו. אנחנו וארה''ב חולקים את אותם ערכים, ולצערי אוסיף שגם את אותם אויבים. לארה''ב יש את האינטרסים שלה, וכיום הם חופפים עם של ישראל".
עוד הוא מוסיף "היום אני כח''כ לא אתמוך במועמד. אבל ארה''ב היא הידידה הגדולה ביותר שלנו. מי שיפסיד בבחירות יאהב אותנו, ומי שינצח יהיה חייב להיות ידיד שלנו. אומנם אנחנו וארה''ב חולקים את אותם ערכים, אבל לצערי זה מעבר לזה, אנחנו חולקים גם את אותם אויבים. לארה''ב יש את האינטרסים שלה, והם חופפים לאלו של ישראל. כך היה בעבר, וכך אני רוצה לקוות, גם יהיה בעתיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה