בארץ

הרצוג בכנסת: "להשיב את החטופים ולהקים וועדת חקירה ממלכתית"

הנשיא הרצוג נאם בפתח מושב החורף בכנסת, ושטח את עמדותיו ביחס לעסקת חטופים, וועדת חקירה ממלכתית, וכן יחסי הממשלה מול מערכת המשפט "חייבים להפסיק את ההפקרות וקלות הדעת"
דורון בלוך | 
יצחק הרצוג (צילום חיים צח)
נשיא המדינה יצחק נאם בפתיחת מושב החורף של הכנסת, שם דיבר בתקיפות מול רה''מ נתניהו, השרים וחברי הכנסת, והתייחס לצורך בהשבת החטופים גם בהסכם, וכן לצורך בהקמת ועדת חקירה ממלכתית.
"המילים האלה אולי לא נעימות ולא נוחות, אבל אני אומר לכם את זה בצורה מפורשת, ומשמיע בכך את קולם של ישראלים מכל גווני העם – תומכי קואליציה ותומכי אופוזיציה - ושל אלפי בנות ובני משפחות שכולות שפקדתי השנה" פתח הנשיא הרצוג "לא ניתן להשיב ולבסס אמון לאורך זמן, אם לא תורידו את הטון, ותנמיכו את הלהבות גם בבית הזה. חייבים להפסיק את ההפקרות וקלות הדעת שבהן נזרקות לחלל האוויר - במרחב הציבורי וגם בין כותלי המשכן הזה - אמירות פוגעניות, מתסיסות, חסרות אחריות, גסות-רוח ורוויות שנאה".
בדבריו הדגיש הרצוג את הצורך לחקור באופן מעמיק את המחדל כחלק מהשבת האמון, ושב ושטח את עמדתו לפיה ועדת חקירה ממלכתית היא דרך המלך. הנשיא הדגיש כי על מנת להשיב את אמונם של חלקים גדולים ככל שאפשר מהציבור – על הרכב הוועדה להיות מגוון ומקצועי.
הרצוג ציין כי חילוקי הדעות בעניין דרך שחרור החטופים והמחירים על כך הינם דבר מקובל, אך על אף כל אלה, ולאחר שקילת כל ההיבטים, הביע את עמדתו הנחרצת כי יש לעשות כל מאמץ ולפעול בכל דרך להביא את החטופים הביתה הכי מהר שאפשר. בדבריו, ציטט את מכתב רבני הציונות הדתית בנוגע לצורך לפעול בדחיפות, בכל דרך שתידרש, וגם בהסכם אחראי – להשבת החטופים.
עוד הוסיף לומר "אני מבקש, מכובדי, להזהיר בכל תוקף מחזרה חלילה לעימות בין הרשויות, ובמיוחד בכל הקשור ליחסים בין הרשות המבצעת, המחוקקת והשופטת" טען ביחס לסכסוך הממשלה עם מערכת המשפט "אני קורא לכל רשויות השלטון ולהנהגותיהן – שבו, דברו, התאמצו. הימנעו ממהלכים חד- צדדיים. נסו להגיע לשיח מעמיק, רציני ומכבד. נסו להגיע להבנות ולהסכמות רחבות. העם זקוק לשיתוף פעולה ביניכם כמו אוויר לנשימה. והדבר האחרון שהוא צריך בימים אלה הוא המשך ההתכתשות ופרימת האמון כתוצאה מכך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה