בארץ

הרצוג בנאום מרגש: "סליחה שנכשלנו. סליחה על הפרת החוזה הבסיסי". צפו

הנשיא הרצוג נשא נאום בו ביקש מהמשפחות השכולות סליחה "בשם מדינת ישראל – מבקש מכן סליחה שנכשלנו בהגנה על יקיריכן". והתייחס לעניין החטופים "יצרנו לנו כעת חלון הזדמנויות שאנחנו מוכרחים לממש"
דורון בלוך |  1
יצחק הרצוג (צילום מעיין טואף, לע״מ)
נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם היום (ראשון) באזכרה הממלכתית לנרצחים במתקפה שארעה בשבעה באוקטובר 2023 ובמלחמת חרבות ברזל, שם אמר "משפחות שכולות יקרות ואהובות, אני יודע שדבר לא יוכל לרפא את עולמכן שחרב. כל שנותר לי הוא לחבק אתכן ולייחל בשם עם שלם שתזכו למזור ולנחמה, ושנדע להיות ראויים לקורבנכן". 
עוד הוסיף לומר באמירה מרגשת "אני עומד כאן היום, כנשיא המדינה, בשם מדינת ישראל – ומבקש מכן סליחה. סליחה שנכשלנו בהגנה על יקיריכן. סליחה על הפרת החוזה הבסיסי והמחייב ביותר בין מדינה לאזרחיה – ההגנה על ביטחונם וחייהם".
 
נאום הרצוג.    קרדיט: דוברות
הנשיא הרצוג התייחס גם לעניין החטופים, ואמר "אני מייחל, ומתפלל, וזועק – שוב ושוב ושוב – לשובם של החטופות והחטופים, שזועקים אלינו כבר יותר משנה מתוך המנהרות החשוכות: "הושע-נא". קול דמי אחיותינו ואחינו צועקים אלינו מתחת לאדמה, ואנחנו חייבים לפעול בכל דרך: להציל אותם ולהביא אותם הביתה! יצרנו לנו כעת חלון הזדמנויות שאנחנו מוכרחים לממש!".
עוד הוסיף לומר על כך "קדושת החיים שזורמת בעורקינו כאומה וכמדינה מחייבת אותנו למלא בדחיפות את הצו האנושי, המוסרי, היהודי והישראלי העליון: ולהשיבם. מי לביתו, ומי לקבר ישראל".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מילים, מילים, מילים...
    אני 10/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לזכותו של נשיאנו יש לומר שבחר בכותב נאומים שמכניס בתוכם את כל הקלישאות המתבקשות לצורך יצירת רושם טוב על כווולם, עם רמיזות לכל הכיוונים, אבל בלי "לפגוע" באיש.
    סגור