בארץ

גלנט: "לא הכל ניתן להשיג בפעולה צבאית. נידרש לפשרות כואבות"

שר הבטחון גלנט אמר בטקס הזיכרון הממלכתי כי  "לא כל מטרה ניתן להשיג רק בפעולה צבאית" וכן התייחס לעניין האחריות לטבח השבעה באוקטובר "זו אחריותי כשר הביטחון, כמו בבוקר השבעה באוקטובר, כך לאורך כל שנת המלחמה"
דורון בלוך | 
יואב גלנט (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
שר הבטחון יואב גלנט נאם היום (ראשון) בטקס הזיכרון הממלכתי לחללי מלחמת חרבות ברזל במתקיים הר הרצל בירושלים. בדבריו, ספד לנופלים, התייחס למצב המלחמה כיום, התייחס לצעדים העתידיים בהם המדינה תידרש לנקוט, וכן התייחס לאחריותו לטבח השבעה באוקטובר.
לאחר דברי הנחמה וההספד לחללים, אמר השר גלנט "לאורך השנה האחרונה, מערכת הביטחון וצה"ל בראשה, הפכו את מגמת המלחמה ורשמו הישגים חסרי תקדים, בכל גזרות הלחימה. בדרום- חמאס חדל לתפקד כמסגרת צבאית, בצפון- חיזבאללה ממשיך לספוג שורת מהלומות, חוסלה שרשרת הפיקוד, הושמד מירב כוחו הרקטי והטילני וכוחותיו הוכו ונסוגו מקו הגבול. שני הארגונים האלה, חמאס וחיזבאללה שהוכנו לאורך שנים - כזרוע ארוכה נגד מדינת ישראל, אינם מהווים עוד כלי אפקטיבי בידיה של איראן".
על כך הסביר "8 ההישגים החשובים האלה, יוצרים שינוי ביחסי הכוחות שבין ישראל לאויביה, ומאפשרים לנו, בדרג המדיני, לממש את מטרות המלחמה, ולקבל כל החלטה מתוך עמדה של עוצמה והרתעה, כדי להגיע למציאות שונה במזרח התיכון".
עוד, הדגיש השר גלנט בהעברת מסר "זה המקום לציין כי לא כל מטרה ניתן להשיג רק בפעולה צבאית, הכח אינו תכלית הכל. בבואנו לממש את חובתנו המוסרית והערכית- להשיב את החטופים לביתם, נדרש לפשרות כואבות".
כמו כן התייחס לסוגיית האחריות לטבח בשבת הנוראה, ואמר "זו אחריותנו- זו אחריותי כשר הביטחון, כמו בבוקר השבעה באוקטובר, כך לאורך כל שנת המלחמה. כמו להישגים המשמעותיים כך גם לכישלונות, למחירים הכבדים ולאתגרים הלאומיים אותם אנו מחויבים לממש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה