בארץ

פעולת תגמול? חיזבאללה לוקח אחריות על פגיעה במפעל ביטחוני

חיזבאללה נטל אחריות על פגיעה באמצעות כטב''ם במפעל בטחוני בגליל, דבר היכול להתפרש בפעולה סמלית על התקיפה באיראן, ומעביר מס כי לחיזבאללה יש הידע על מיקום יעדים אסטרטגיים, ויכולת פגיעה מדוייקת בהם
דורון בלוך | 
יירוטים מעל קצרין (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
במטח כטב''מים ששוגר הבוקר (ראשון) מלבנון לעבר יישובי הגליל המערבי, פגע אחד הכטב''מים במפעל בטחוני הנמצא באזור התעשייה בר לב, דבר שגרם לנזק קל בלבד, אך מסמן כי חיזבאללה נחוש לפגוע ביעדים אסטרטגיים.
למפעל, העוסק בייצור בטחוני, נגרם נזק קל בלבד מפגיעת כטב''ם. אך הפגיעה עליה מיהר החיזבאללה לקחת אחריות, יכולה, כך על פי הערכו בישראל, להצביע על סימבול משוואתי של תגובה למתקפה הישראלית באיראן. חיזבאללה, המופעל על ידי איראן, מעוניין לייצר משוואה כי כשם שישראל תקפה יעדים אסטרטגיים באיראן - כך יותקפו גם מטרות אסטרטגיות בישראל.
מדובר צה''ל נמסר כי האירוע מתוחקר, וכן בודקים בצה''ל מדוע לא הופעלו אזעקות באזור בעקבות חדירת כלי הטיס למרחב האווירי.
לאחר התקיפה באיראן, בישראל מגבירים כוננות ספיגה לתגובה מצד איראן, היכולה להתבצע ישירות מאדמת איראן, או לחלופין באמצעות הפרוקסי בלבנון, עיראק או תימן. פגיעה זו במפעל, כאמור, יכולה להתפרש כפעולת תגמול סמלית, אשר בעיקרה מעבירה מסר כי יש לאיראן ולחיזבאללה את הידע היכן ממוקמים יעדים אסטרטגיים בישראל, וכן היכולת המדוייקת לפגיעה בהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה