בארץ

סמוטריץ' חושף חזון? "הזדמנות היסטורית לכינון מזרח תיכון חדש"

השר סמוטריץ' קרא בנאומו "לשנות את ההיסטוריה, לשנות את סדרי הכוחות בעולם" וכן "להוביל למזרח תיכון חדש ונכון" ותאר כי "אנו מערערים את המשטר באיראן ופועלים אף מעבר לכך"
דורון בלוך |  1
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ נאם הערב (ראשון) בכנס מזרח תיכון נכון שיזם ח״כ אוהד טל ואמר: ״אחת לכמה דורות, נקרית בדרכנו הזדמנות נדירה לשנות את ההיסטוריה, לשנות את סדרי הכוחות בעולם ולעצב מחדש את העתיד".
 
"גם היום, אנו עומדים בצומת היסטורית" אמר השר  סמוטריץ' "בתקופה הקרובה, נידרש לקבל החלטות הרות גורל שיוכלו להוביל למזרח תיכון חדש ונכון – מזרח תיכון שיהיה מגדלור של שיתופי פעולה, של בריתות אסטרטגיות, ושל פרויקטים חובקי עולם, מזרח תיכון בו אויבים לשעבר הופכים לשותפים לעתיד טוב יותר. אני רואה תקווה לעתיד בו תושבי האזור שואפים לערכי כבוד, שלום וביטחון, ולא לערכים של שנאה ואלימות, ג'יאהד ורצח".
עוד הוסיף לתאר "ציר הרשע נבנה במשך הרבה מאד שנים והוא מאיים על כל העולם החופשי. ציר הרשע מאיים לא רק על מדינת ישראל אלא על העולם המערבי כולו". בדבריו, הדגיש גם את הצורך בהחלפת השלטון באיראן "אנחנו משמידים את חמאס, מכריעים את חיזבאללה, מערערים את המשטר באיראן ופועלים אף מעבר לכך".
"מדינת ישראל בתוך חודש אחד חיסלה את סינוואר, נסראללה ומחבלים בכירים מאד, גם כאלו שארצות הברית רצתה לחסל שנים רבות. אנחנו יכולים וצריכים לשלב ידיים עוד ועוד. כדי להפיל את משטר האייתוללות האיראני ולחסל את פרוייקט הגרעין שלו שמאיים על שלום העולם" התייחס ופנה גם לארה''ב "הממשל שייבחר בארצות הברית בתחילת החודש הבא, יהיה מוכרח, יחד עם מדינות המערב, להפיל את משטר האייתוללות באיראן ולחסל את פרוייקט הגרעין שלו שמאיים על מדינת ישראל ועל העולם המערבי כולו.
  
"בנוסף, כל ממשל שייבחר יהיה מוכרח לגבות את ישראל ב-100% במלחמה שלה מול ציר הרשע האיראני על כלל הגרורות שלו מסביב, עד הסוף. כי זו לא רק מלחמה של ישראל על תקומתה אלא מלחמה של העולם המערבי כולו על ביטחונו. נצטרך יחד לפרום את הקשר הגורדי שבשקר יסודו בין הבעיה הפלסטינית לבין הרחבת הסכמי אברהם ובריתות השלום של מדינת ישראל עם כל מדינות הציר המתון. כפי שאמרתי, הפלסטינים הם חלק מציר הרשע ואסור בשום פנים ואופן שכל המזרח התיכון יהיה בין ערובה שלהם כשהמטרה העליונה שלהם היא להשמיד את מדינת ישראל בדיוק כמו מטרתו של המשטר האיראני" הדגיש סמוטריץ' בצורה חדה.
 
את דבריו סיים באמירה "אתם כאן על מנת להוביל את השינוי הזה. השינוי למזרח תיכון חדש, מזרח תיכון נכון. אל תגידו יום יבוא – בואו נביא את היום הזה!"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צודק (ל"ת)
    אמיר 10/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור