בארץ

מתנגדים לעסקת חטופים: בן גביר וסמוטריץ' מתואמים נגד נתניהו

לאחר שנתניהו פרסם כי הנחה לראש המוסד ברנע לצאת לפגישה בקטאר לקידום עסקת חטופים, השרים סמוטריץ' ובן גביר הבהירו כי הדבר נעשה בניגוד להסכמתם "קטאר היא מדינת אויב שתומכת בחמאס. שום דבר טוב לא יכול לצאת לנו ממערבותה, ועלינו לדחות זאת מכל וכל"
דורון בלוך | 
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
לאחר שראש הממשלה נתניהו הצהיר כי בהנחייתו יוצא ראש המוסד דוד ברנע לפגישה בקטאר לקידום עסקה לשחרור החטופים, השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר מבהירים כי הדבר נעשה בניגוד להסכמתם.
השר סמוטריץ׳, חבר הקבינט המדיני בטחוני  אמר על כך "המשך העירוב של קטאר במו"מ להשבת החטופים הוא טעות קשה. אני מיצר מאוד על החלטת ראש הממשלה לאשר את נסיעתו של ראש המוסד למו"מ עם קטאר. קטאר היא מדינת אויב שתומכת בחמאס ומגבה את עמדותיו במו"מ ומטרתה היא למנוע מאיתנו להשמיד אותו. קטאר מחזיקה את אל-ג'זירה ופוגעת אנושות בתדמיתה של ישראל בעולם ובאמצי מלחמת הקיום שלנו. שום דבר טוב לא יכול לצאת לנו ממערבות שלה ועלינו לדחות זאת מכל וכל". ובסיום דבריו הדגיש "את החטופים נחזיר רק בכניעה של חמאס באמצעות המשך הלחץ הצבאי כפי שלוחמינו הגיבורים עושים כעת בצפון הרצועה".
"הוצאת חברי משלחת המו"מ לא נעשתה על דעת כל חברי הקבינט" הובהר גם מטעמו של בן גביר, וכן נטען כי הוא התנגד להוצאתה, מהנימוק לפיו בנקודה הנוכחית בה ישראל נמצאת מול חמאס, בפרט לאחר חיסולו של סינוואר, אסור לתת לחמאס חמצן, אלא להמשיך לפעול להכרעתו.
"זו הדרך הבטוחה והנכונה שתוביל לניצחון ולהשבת החטופים לביתם, ולא דרך של עסקאות שיאפשרו לחמאס לארגן מחדש את כוחותיו ברצועה כך שיוכלו לפגוע בחיילינו, ולשקם את יכולותיו הצבאיות" נטען על כך מטעם בן גביר.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה