בארץ

"מתנה לחמאס": מדוע השרים בן גביר וסמוטריץ' מתנגדים לעסקת החטופים?

פחות משבוע אחרי סינוואר שנחשב הגורם אחראי בעיכובים במשא ומתן לשחרור החטופים, במצרים העבירו לישראל הצעה חדשה לעסקה. בזמן השרים לווין, רגב, כ"ץ וגלנט הביעו תמיכה בן גביר וסמוטריץ' התנגדו וטענו: "מתנה לחמאס בזמן שישראל במומנטום"
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
עד כה בקרב הגורמים המעורבים במשא ומתן של עסקת החטופים נטען שהגורם העיקרי שעיכב את החתימה על העסקה היה מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר. כעת, לאחר שסינוואר יצא מן התמונה, המתווכות החלו בשורת ניסיונות על מנת להגיע לחתימה על עסקה בין ישראל לחמאס. 
בפגישה שהתרחשה בימים האחרונים בקהיר של ראש השב"כ רונן בר וראש המודיעין המצרי, הועברה הצעה חדשה לעסקה אופציונאלית בין שני הצדדים. ההצעה אשר כוללת הפסקת אש בת שבועיים בתמורה לשחרור כמה חטופים, הוצגה לממשלה. 
על פי הפרטים שפורסמו לראשונה אתמול בחדשות 12, השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', הביעו התנגדות נחרצת לעסקה ואף כינו אותה: מתנה לחמאס בזמן שישראל במומנטום. באותה העת שרי הליכוד גלנט, רגב, כ"ץ ולווין הביעו תמיכה בקידום העסקה המצרית.
בקרב מערכת הביטחון בישראל והמתווכות שוררת ההנחה שביצוע העסקה תביא לחתימת עסקאות נוספות אחריה ובכך תביא לשחרור חטופים רבים מתוך ה-101 שנמצאים כעת בשבי חמאס. 
הגורמים המעורבים במשא ומתן טוענים שהם מנסים לעקוף את המבוי הסתום שנוצר במקור על ידי סינוואר. עם זאת נכון לזמן כתיבת שורות אלו, ההצעה טרם עלתה להצבעת הממשלה ועל כן לא ברור מתי ובכלל האם היא תצא לפועל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה