בארץ

תופס צד? פוטין ייפגש עם אבו מאזן ומזכ''ל האו''ם

פוטין ייפגש השבוע עם אבו מאזן וכן עם מזכ''ל האו''ם גוטרש, כאשר כבר באוגוסט החלו השניים דיונים בעניין הקמת מדינה פלסטינית ושיתופי פעולה הדדיים. שילוב שתי הפגישות באותו היום יכול להצביע גם הוא על קידום האינטרס הפלסטיני ע''י רוסיה באו''ם
דורון בלוך | 
אבו מאזן ופוטין (צילום AFP)
בזמן שהמתיחות במזרח התיכון גואה, וכן לאחר חיסול מנהיג החמאס בעזה יחיא סינוואר,  מתחזקת מכך  האופציה שעלתה בישראל וארה''ב בעבר כי הרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן (מחמוד עבאס) תקבל את האחריות לניהול רצועת עזה ביום שאחרי המלחמה.
ברקע הדברים, ביום חמישי הקרוב, צפוי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין להיפגש עם יו''ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ככל הנראה לדון בעניין זה, וכן בשאר ההתפתחויות האזוריות. עבאס, שבתקופת כהונתו פרץ עימות חמאס - פת''ח ברצועת עזה, מה שהוביל לפיצול השליטה בעזה בידי החמאס לשליטת הפת''ח והרשות הפלסטנית על יו''ש. עלה כאמור, כאופציה לשוב לשליטה ברצועה.
בנוסף, ביום חמישי צפוי הנשיא פוטין להיפגש גם עם מזכ''ל האו''ם אנטוניו גוטרש, הידוע בקו התקיף שתופס כנגד ישראל מתחילת המלחמה, ובעמדותיו הקיצוניות כנגד פעילות ישראל וצה''ל. לא מן הנמנע כי פוטין יפעל לקדם את שליטת אבו מאזן ברצועה אצל גוטרש, וכן לקם את האינטרס הפלסטיני אצלו.
יחסי אבו מאזן ופוטין ארוכי שנים, לפני כעשור קיבל עבאס את 'עיטור הידידות' היוקרתי מרוסיה, וכן גם באוגוסט האחרון נפגשו השניים לדון נושא הסוגייה ההומניטרית ברצועת עזה, הקמת מדינה פלסטינית, וכן על "שיתופי פעולה הדדיים' בים רוסיה לרשות הפלסטינית.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה