בעולם

איראן או רוסיה? ארה''ב מתעדפת את חלוקת מערכות ההגנה

ארה''ב תפרוס בישראל מערכת מתקדמת ליירוט טילים בליסטיים כמענה לאיומים מאיראן, אך לא סיפקה מערכת יירוט לאוקראינה כמענה לאיומים מרוסיה. השגריר הרוסי עקץ "ישראל תקבל מערכות הגנה אוויריות אמריקאיות ואוקראינה תחכה"
דורון בלוך | 
ישראל, ארה"ב, איראן (צילום shutterstock)
בימים האחרונים, פורסם כי ארצות הברית תפרוס בישראל מערכת הגנה מתקדמת, שתסייע ביירוט טילים בליסטיים, זאת כאופציה לשיגורים שיגיעו לישראל מכיוון האופציות כאיראן, עיראק, תימן, ועוד. מהלך שבישראל התקבל ברובו בתמיכה, אך מנגד גם בביקורתיות לכך שהדבר מעלה את התלות הישראלית באמריקאים.
על פי דוברות הפנטגון, המהלך נעשה בהוראת הנשיא ביידן, ועל כך אמר "בהוראת הנשיא, השר אוסטין אישר לפרוס סוללת הגנה באזור גובה גבוה ( THAAD ) וכן הגעת צוות העוסק בעניין של אנשי צבא ארה"ב לישראל כדי לסייע בחיזוק ההגנה האווירית של ישראל בעקבות התקפות איראניות חסרות תקדים נגד ישראל ב-13 באפריל ושוב בראשון באוקטובר".
אלא, שגם נשיא אוקראינה, שמדינתו נתונה במלחמה ארוכה מול אויבתה ארוכת השנים של אמריקה, הלא היא רוסיה, ביקש לקבל את מערכות הגנה מיירטות, כדי להתמודד עם הטילים המשוגרים מרוסיה, אשר על פי תפיסתו הדבר יכול לשנות את תוצאות המלחמה.
על כך שארצות הברית לא סיפקה את המערכות לאוקראינה, ובחרה למקם מערכת מתקדמת בישראל, אמר השגריר לתפקידים מיוחדים של משרד נחוץ הרוסי רודיון מירושניק בערוץ הטלגרם שלו:  "נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי קיבל מכה בכך שלא השיג את מערכות הפטריוט שהוא דרש, בעוד שוושינגטון מתכוונת לפרוס מערכות THAAD בישראל".
עוד הוסיף לומר על כך בעוקצנות: "ישראל תקבל מערכות הגנה אוויריות אמריקאיות ואוקראינה תחכה". והוסיף "כל הדרישות של זלנסקי לספק לאלתר לקייב מערכות הגנה אווירית נותרו ללא תשובה ברורה מוושינגטון, אבל התגובה לתל אביב הגיעה מהר מאוד, ועם תשובה חיובית".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה