בעולם

תאונה או חיסול ממוקד: מי אחראי למוות של בכירים בתעשיית האנרגיה?

מותו המסתורי של האוליגרך הרוסי מיכאל רוגאצ'ב, שנפל מגובה, מצטרף לרשימה ארוכה של מנהלי אנרגיה רוסים שמתו בנסיבות בלתי מוסברות, מה שמעורר ספקולציות לגבי הקשרים בין המקרים
מערכת ice |  1
ולדימיר פוטין (צילום shutterstock)
מיכאל רוגאצ'ב, אוליגרך רוסי בן 64, נמצא מת לאחר שנפל מגובה של 30 מטר מחלון דירתו שבקומה העשירית במוסקבה. גופתו התגלתה על ידי עובד שירות הביון החוץ הרוסי (SVR). רוגאצ'ב, שכיהן בעבר כסגן נשיא חברת הנפט הרוסית יוקוס, שהייתה בבעלות המיליארדר מיכאל חודורקובסקי, נקשר לפרשיות כלכליות שהובילו לחיסול החברה לאחר שחודורקובסקי קרא תיגר על ולדימיר פוטין.
למרות דיווחי ראשוניים במוסקבה שהצביעו על אפשרות של התאבדות עקב מחלה קשה שממנה סבל, מקורביו של רוגאצ'ב הכחישו את הטענות, וטענו כי הוא היה במצב רוח טוב לפני מותו ולא הראה סימנים של מצוקה נפשית.
רוגאצ'ב הוא האחרון בסדרת מנהלים בכירים בתעשיית האנרגיה הרוסית שמתו בנסיבות מסתוריות בשנים האחרונות. בין היתר, רוויל מגאנוב, יו"ר חברת הנפט לוקויל, נפל ממרפאת הקרמלין במוסקבה בספטמבר 2022, ויורשו ולדימיר נקרסוב נפטר באוקטובר 2023 מאי ספיקת לב. כמו כן, מספר בכירים נוספים בתעשיית האנרגיה הרוסית, כולל מנהלים בחברת גזפרום, מצאו את מותם בנסיבות דומות במהלך השנתיים האחרונות, מה שהוביל לספקולציות על הקשר בין המקרים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה הפך להרגל יומיומי (ל"ת)
    דין 10/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור