בעולם

שלוש חברות ענק ישלמו 24 מיליארד דולר למשתמשים - זו הסיבה

שלוש חברות טבק בינלאומיות, כולל פיליפ מוריס, הסכימו לשלם כמעט 24 מיליארד דולר לקורבנות במאבק משפטי ארוך בקנדה, עם צעד משמעותי למאבק במחלות הקשורות לטבק והשפעותיו על הציבור
מערכת ice | 
דולרים (צילום vecteezy)
שלוש חברות טבק גדולות, פיליפ מוריס, בריטיש אמריקן טובקו וג'פן טובקו, הסכימו לשלם כמעט 24 מיליארד דולר כדי לסיים מאבק משפטי ארוך בקנדה. ביום שישי, הודיעה פיליפ מוריס כי מגשר שמונה על ידי בית המשפט הגיש הסכם מוצע עם חברת הבת הקנדית שלה, רות'מאנס, בן אנד היג'ס, אשר מתייחס לתביעות הקשורות למוצרי טבק ולתהליכים משפטיים בקדנה.
מנכ"ל פיליפ מוריס ג'קק אולצ'אק, ציין כי "לאחר שנים של גישור, אנו מברכים על הצעד החשוב הזה לקראת פתרון תביעות משפטיות ארוכות שנים בקנדה הקשורות למוצרי טבק". חברות הטבק הללו ביקשו הגנה מפני נושים באונטריו בשנת 2019, לאחר שהפסידו בערעור שהגישו במשפט חשוב בקוויבק.
ההסכם שעומד על סכום של 32.5 מיליארד דולר קנדי (כ-23.53 דולר אמריקאי), יזרים כספים רבים לקורבנות וטיפול במחלות הקשורות לטבק. מחוזות וטריטוריות קנדיות יקבלו בסך הכל 24.8 מיליארד דולר קנדי, בעוד שקבוצת התביעה תקבל 4.25 מיליארד דולר קנדי. בנוסף 2.5 מיליארד דולר קנדי יוקצו לקורבנות ממחוזות מחות לקוויבק, ושלוש חברות הטבק ישקיעו גם יותר ממיליארד דולר בקרן למאבק במחלות הקשורות לטבק, כולל סכום שנלקח מהתובעים מקוויבק. ההסכם עשוי לספק פיצוי משמעותי לקורבנות, תוך צעד משמעותי לעבר אחריות של תעשיית הטבק על בריאותינו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה