בארץ

צרפת ושערוריית תערוכת הנשק: חברות ישראליות ישתתפו בתנאים מגבילים

הנהלת תערוכת הנשק Euronaval בפריז מציבה תנאים מגבילים לחברות ישראליות, אוסרת הצגת ציוד התקפי בעקבות החלטת ממשלת צרפת, מה שמוביל למתיחות עם ישראל ולתגובות נזעמות מצד בכירים במערכת הפוליטית
מערכת ice | 
נשק (צילום shutterstock)
ההנהלה של תערוכת הנשק Euronaval, המתקיימת בפריז, הודיעה כי חברות ישראליות יכולות להשתתף בתנאים מגבילים. החברות לא יוכלו להציג ציוד המיועד לפעולות התקפיות בעזה ובלבנון, כך נמסר לסוכנות AFP. ההחלטה התקבלה לאחר שממשלת צרפת החליטה למנוע מחברות ישראליות להשתתף ביריד הנשק הימי, המתוכנן לחודש הבא.
בתחילה, שבע חברות ישראליות קיבלו הודעה על ביטול השתתפותן, אך מנהל התערוכה הדגיש כי אין חרם גורף נגד חברות ישראליות. הוא ציין ש”מעולם לא הייתה בעיה בהשתתפות חברות ישראליות”, וכי תומך בזכותה של ישראל להגן על עצמה.
ההגבלות הללו עוררו תגובות נזעמות בישראל, עם גינויים מצד בכירים, שהכינו את ההחלטה כ”מחפירה”. חברות ישראליות שוקלות לעתור לבית המשפט, ויש חשש שהעתירות יובילו להשלכות שליליות על התערוכה.
בינתיים, ההנהלה הבהירה כי בשעה שממשלת צרפת קוראת להפסקת אש, “לא קוהרנטי” לקדם מכירת נשק התקפי. התערוכה, שתיערך בין ה-4 ל-7 בנובמבר, צפויה למשוך כ-500 חברות ו-22,000 ביקורים.
המהלך הזה מצביע על מתיחות גוברת בין ישראל לצרפת, כאשר הנשיא מקרון הביע תמיכה באפשרות להטיל אמברגו נשק על ישראל. במהלך פגישה עם שגריר ישראל, הדגיש בכיר בממשלת מקרון את התמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה