בארץ

ארה"ב נכנסת לתמונה: כוח אמריקאי יוביל מבצע סיוע הומניטרי בעזה

חברת האבטחה GDC תקים "בועות הומניטריות" בצפון עזה, שם תספק סיוע לתושבים המקומיים תוך אבטחת השיירות והגנה מפני חמאס. צה"ל יפנה את השטח ממחבלים, והתושבים ייכנסו באמצעות זיהוי ביומטרי
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום shutterstock)
במסגרת הסיוע ההומניטרי המתוכנן בעזה, חברת האבטחה האמריקנית GDC מתכננת להקים “בועות הומניטריות” באזורים שנפגעו בלחימה. המטרה המרכזית של הבועות היא לספק אזורים בטוחים עבור תושבים מקומיים, בהם יוכלו לקבל סיוע חיוני ללא חשש ממעורבות ארגוני טרור או פשיעה מקומית.
צה”ל צפוי לאבטח כל אזור שבו תוקם בועה כזו, באמצעות “ניקוי” השטח ממחבלים והקמת חומות בטון להגנה על האוכלוסייה המקומית. רק התושבים המקומיים יורשו להיכנס למתחם, וכניסתם תתאפשר רק באמצעות זיהוי ביומטרי כדי למנוע חדירת גורמים עוינים.
חברת GDC, שעובדת על פי הדין הבינלאומי ומפעילה לוחמים לשעבר ביחידות עילית מצבאות ארה”ב ובריטניה, תדאג לאבטחת השיירות ההומניטריות שייכנסו לבועות. השיירות יישאו מזון, תרופות וציוד חיוני, והחברה תבטיח שלא תהיה גניבה מצד חמאס או גביית פרוטקשן מעבריינים מקומיים. התוכנית נועדה להפחית את החיכוך בין כוחות צה”ל לבין תושבי עזה ולשפר את אספקת הסיוע לתושבים.
הפעילות תתחיל בצפון עזה, כשהכוונה להרחיבה בהמשך לאזורים נוספים, כולל ציר נצרים וציר פילדלפי. החברה ציינה שתוכל להתחיל לפעול תוך 30 ימים מאישור התוכנית, והזרוע הישראלית שלה תהיה אחראית על התיאום עם צה”ל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה