בארץ

דובר צה''ל: "נמשכים המאמצים ההומניטריים בצפון עזה"

נמשכים המאמצים ההומניטריים בצפון עזה, בהובלת המתפ"ש בתיאום עם אוגדה 162, כאשר מאמצים אלה כוללים: העברת 33 חולים, צוות מלווה וצוות בית החולים  לבתי חולים מתפקדים אחרים בעזה, 68,650 ליטר דלק שנמסרו לבתי חולים מפעילים ותיאום של 800 יחידות עירוי דם.
דורון בלוך | 
משאיות עם ציוד הומניטרי לעזה (צילום פלאש 90/ עטייה מוחמד)
לאור פעולות צה"ל באזור ג'באליה המכוונות לתשתיות טרור ופעילים המשובצים בשטחים אזרחיים, צה"ל, באמצעות מינהל התיאום והקישור בעזה (CLA) של מתפ"ש, ממשיך לפעול בהתאם לחוק הבינלאומי כדי להקל ולהקל על הסיוע ההומניטרי לתושבי עזה, במיוחד בתחום הרפואי.
בימים האחרונים הועברו בשלום 33 חולים, צוות רפואי וצוות נלווה מבית החולים כמאל עדוואן לבתי חולים מתפקדים בתוך עזה. תיאמו זאת על ידי הצלב עזה ואוגדה 162 בתיאום עם הצלב האדום, תוך שימוש בשבעה אמבולנסים בליווי שלושה כלי רכב של האו"ם. מאמץ זה היה חלק משיתוף הפעולה של צה"ל עם הקהילה הבינלאומית ורשויות הבריאות לפינוי בטוח של בתי חולים באזור כדי להבטיח את שלומם של אזרחים, תוך שמירה על נתיבי הפינוי ההומניטריים והמרכזים הרפואיים המעניקים טיפול לתושבי עזה.
בנוסף, נמסרה לבתי חולים בצפון עזה מכלית דלק שהובילה 68,650 ליטר דלק כדי להבטיח את המשך השירותים הרפואיים החיוניים. במסגרת המענה הרפואי באזור צפון עזה, הועברו 800 יחידות עירוי דם שנתרמו על ידי יוניסף לבתי החולים באזור. תמיכה זו התרחשה לצד המשך הפעולות הצבאיות נגד חמאס באזור.
על דובר צה''ל, צה"ל, בתיאום עם מתפ"ש, נותר מחויב להקל על הסיוע ההומניטרי, במיוחד בתחום הרפואי, תוך המשך מאמציו לפרק את התשתית הצבאית והממשלתית של חמאס המוטבעים בשטחים אזרחיים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה