בעולם

הבנק הודה בהלבנת הון של 670 מיליון; ישלם את הקנס הגדול ביותר אי פעם

בנק TD הקנדי ישלם מעל שלושה מיליארד דולר בקנסות בארצות הברית וצמיחתו במדינה הוגבלה. הבנק איפשר לרשתות להלבנת הון להעביר מעל 670 מיליון דולר דרך חשבונות הבנק שלו במהלך שש שנים. עובדי הבנק ידעו או שיתפו פעולה
שרון בירקמן |  3
הסדר פיצויים בקנדה (צילום freepik, shutterstock)
בנק טורונטו-דומיניון (TD) ישלם קנסות של 3.09 מיליארד דולר בארצות הברית, לאחר שהודה במספר סעיפי אישום, ובהם קשירת קשר להפר את חוק סודיות הבנקים ולבצע הלבנת הון. העונשים שנגזרו על הבנק כוללים קנסות שהוטלו על ידי מספר רגולטורים, כולל מהפיקוח על המטבע (OCC) ומשרד המשפטים האמריקאי (DOJ); סך הקנסות עולה, כאמור, על שלושה מיליארד דולר. יותר מ-1.8 מיליארד דולר ישולמו למשרד המשפטים בגין האישומים הפליליים. זאת, לאחר שנמצא כי בבנק היו "כשלים מערכתיים משמעותיים בניטור העסקאות".
על הבנק הוטלו בנוסף צו מניעה וסנקציות שאינן כספיות מה-OCC, כולל מגבלת נכסים המגבילה את צמיחתו בארצות הברית. בנק TD הוא הבנק העשירי בגודלו בארצות הברית וכ-25% מהכנסות בנק TD מגיעות מפעילותו בארצות הברית. הגבלת הנכסים לא תחול על עסקי הבנק בקנדה או במדינות אחרות. 
לדברי התובע הכללי של ארצות הברית הבנק יצר סביבה שאיפשרה לפשיעה פיננסית לפרוח. "באמצעות הפיכת שירותיו לנוחים עבור פושעים, הבנק הפך בעצמו לפושע", אמר במסיבת עיתונאים. "בנק TD הפך...לבנק הראשון [בארצות הברית] שהודה בקשירת קשר לבצע הלבנת הון".
במסגרת ההסדר הפלילי, הבנק הודה בכך שבמשך שש שנים איפשר לשלוש רשתות להלבנת הון להעביר יותר מ-670 מיליון דולר דרך חשבונותיו. רבים מעובדי הבנק היו מודעים לכך אך לא עשו דבר בנושא. לפחות אחת מהרשתות כללה חמישה מעובדי הבנק שהלבינו הכנסות מסמים.

משרד המשפטים האמריקאי חשף כי במשך שנים בנק TD "כשל במכוון" בניטור נכון של העסקאות, כשהוא משאיר פערי ניטור שדרכם מיליוני דולרים עברו דרך הבנק. רשת הלבנת הון אחת "שפכה ערימות של מזומנים על דלפקי הבנק", בעוד רשת אחרת "משכה כביכול סכומים מכספומטים שהיו גבוהים ב-40 עד 50 פעמים מהמגבלה היומית לחשבונות אישיים", אמר התובע האמריקאי של מחוז ניו ג'רזי בהצהרה לתקשורת.
במקרה אחר, אחד מעובדי הבנק העביר יותר מ-470 מיליון דולר בכספים בלתי חוקיים דרך סניפי הבנק בארצות הברית. לדברי התובע הכללי של ארצות הברית, אותו עובד בחר בבנק TD להבנת הכספים לאחר שמצא כי הבנק היה המקום הנוח ביותר לביצוע פשעיו. באירוע אחד, העובד הפקיד יותר ממיליון דולר במזומן ביום אחד, ואז העביר את הכספים החוצה באמצעות המחאות בנקאיות והעברות בנקאיות. יותר מ-57 אלף דולר בכרטיסי מתנה ניתנו לעובדי הבנק האחרים כשוחד. רבים מהעובדים היו מודעים ככל הנראה לכך שפעולות בלתי חוקיות התרחשו בבנק.
משרד המשפטים דיווח עם על מקרה נוסף שכלל חמישה מעובדי הבנק שהנפיקו עשרות כרטיסי כספומט למלביני הון, ואיפשרו להם להלבין כך כ-39 מיליון דולר. עד כה הוגשו כתבי אישום בפרשה כנגד יותר מ-24 אנשים הללו, מתוכם שני עובדי בנק.
אגף הביקורת הפנימית של בנק TD העלה שוב ושוב חששות לגבי תכנית ניטור העסקאות של הבנק בין השנים 2014 ל-2022, אך התוכנית נותרה בעינה במידה רבה וסבלה ממחסור במימון וכוח אדם.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עניין של תכונות!!!!
    אנצי!!!! 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המגרעות של הגנב זה המעלות של הבנקאי-ג'ורג' ברנרד שו מחזאי!
    סגור
  • 2.
    עניין של העדפות!!!!
    אנצי!!!! 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תן לאדם נשק והוא ישדוד בנק.תן לאדם בנק והוא ישדוד את העולם-לאקי לוצ'יאנו מאפיונר!
    סגור
  • 1.
    עניין של השוואה!!!!
    אנצי!!!! 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יותר קל להוציא מהציבור כסף על ידי הקמת בנק ולא על ידי שוד בנק-ברטולד ברכט!
    סגור