בארץ

בצה"ל חושפים: שיתוף הפעולה החריג בין מחבלי חיזבאללה והאו"ם

מחבלים חיזבאללה שנשבו על ידי כוחות צה"ל חשפו בחקירתם שהארגון שילם כסף לאנשי כוח יוניפי"ל בתמורה לשימוש בעמדות ולהשתלט על המצלמות שנמצאות בסמוך לגבול עם ישראל על לפעול נגד צה"ל | כל הפרטים
מערכת ice | 
יוניפי"ל וחיזבאללה (צילום shutterstock)
בשבועות האחרונים, עם הרחבת הפעילות בחזית הצפונית, פתח צה"ל בפעולה קרקעית בשטחי לבנון, שבה הצליח ללכוד מספר מחבלי חיזבאללה. בחקירות שביצעו ארגוני הביטחון נחשף כי חיזבאללה שילם כסף לאנשי כוח יוניפי"ל, במטרה לנצל את עמדותיהם בדרום לבנון.
לאחר דיווחים על כך שחיזבאללה השתלט על מצלמות המעקב של יוניפי"ל במתחמים סמוכים לגבול ישראל, מתכוונת ישראל לשנות את גישתה באזור. יוניפי"ל, כוח שמירת השלום של האומות המאוחדות שהוקם בשנת 1978, לא הצליח, לפי טענות רבות, למנוע את התחזקותו של חיזבאללה בדרום לבנון.
 
תיעוד מתוך חקירתו של מחבל חיזבאללה וודאח כאמל יונס, קרדיט: דובר צה"ל 
בזמן האחרון, חיזבאללה ירה טילים ורקטות לעבר ישראל מאתרים הנמצאים בקרבה לעמדות יוניפי"ל, מה שמוביל את ישראל לראות בכך הפרה חמורה של החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האומות המאוחדות. גורמים במערכת הביטחון הישראלית טוענים כי יוניפי"ל נכשל במניעת התחמשות חיזבאללה ולעיתים אף שיתף פעולה עם מחבלים, דבר שמוביל לאובדן האמון בכוח הבינלאומי.
בנוסף, יוניפי"ל סירב להתפנות מהאזור גם לאחר בקשות מצה"ל, דבר שמגביר את התסכול בישראל. הארגון התעקש להישאר בעמדותיו, דבר שמסכן את חייליו המוצבים שם.
המצב המתוח בין צה"ל ליוניפי"ל עורר גינויים ברחבי העולם, ופוגע בלגיטימציה הבינלאומית של צה"ל. במקביל, ישראל חוששת כי התגובות מהמדינות האירופיות יהיו שליליות בעקבות האירועים.
לאור הכישלון של יוניפי"ל, ישראל שוקלת להתמקד בהסדרים עם צבא לבנון עצמו, בתקווה שהצבא ייקח על עצמו את האחריות על המצב הביטחוני בגזרה. לפי הערכות, יוניפי"ל יישאר בגזרה גם לאחר סיום הלחימה, אך ישראל מתכננת להפחית את התלות בו ולחזק את שיתוף הפעולה עם צבא לבנון במטרה להשיג יציבות באזור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה