בארץ

"זה הפרטנר": המחווה של אבו מאזן לסינוואר שעוררה זעם בישראל

לאחר חיסולו של סינוואר, ראש הרשות הפלסטינית אב מאזן, שעלתה ההצעה לתת לו את ניהול רצועת עזה ביום שאחרי, כינס ישבה ובפתחה נשאו תפילה לזכר סינוואר. השר שיקלי: "עוד הוכחה שאין הבדל גדול בין המחבלים"
דורון בלוך |  1
אבו מאזן (צילום פלאש 90)
לאחר חיסולו של מנהיג החמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר, כינס יו''ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן (מחמוד עבאס) ישיבת חירום כדי לדון בצעדים הבאים. הרשות הפלסטינית, נמצאית כאחת האופציות הישראליות והאמריקאיות  לקבלת האחריות לניהול רצועת עזה ביום שאחרי המלחמה, ועל כן המחווה המקוממת אמש עבור סינוואר עוררה זעם בישראל.
השר לבטחון לאומי איתמר בו גביר, שכבר התנגד למתן האחריות לרשות הפלסטינית, הגיב על כך בחשבון ה-X שלו "זה ה״פרטנר״ של השמאל הישראלי, בישיבת אבל על מות הרוצח סינוואר. למכחיש השואה הזה, שמחלק משכורות לרוצחי יהודים, הם הציעו לתת את עזה לשליטה. הרשות הפלסטינית היא רשות טרור מוחלטת".
 
גם שר התפוצות עמיחי שיקלי הגיב על כך ואמר "הנהגת הרשות הפלסטינית ה״מתונה״ בדקת דומייה לזכר מנהיג כנופיית האנסים והרוצחים של חמאס, עוד הוכחה שאין הבדל גדול בין המחבלים, את מחבלי אש״ף צריך להחזיר לטוניס". וח''כ אוהד טל הוסיף "לאבו מאזן "המתון" דחוף מאד לחלוק כבוד למתכנן טבח השבעה באוקטובר. תזכרו את זה בפעם הבאה כשיציעו פה לתת לו את השליטה בעזה".
כאמור, כחלק המתוכניות ל'יום שאחרי', ים האפשרויות עומדת האופציה למתן שליטה לרשות הפלסטינית לניהול הרצועה, ובין היתר גם שליטה חלקית על המעברים, זאת בדומה למתכונת אשר ישראל מתנהלת מול הרשות כיום בשטחי יו''ש, הכולל את המנגנון המסכל והמשטרה ברשות העובדים בשיתוף פעולה יחסי עם צה''ל. אך תמנה כמו זו שהתםרסמה אמש יכולה להעיב על האופציה.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מושחתים
    עד 10/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא וביזיוניהו מאותו חומר מושחת ועלוב , יד ביד חייבים לצאת מחיינו , לבית עלמין או לבית הורים , אבל דחוף.
    סגור