בארץ

חצה את הקווים: אחרי שנה של לחימה, ראש מועצת מטולה ביקר בלבנון

קרוב לשנה שמטולה נמצאת תחת אש כשמידי יום נורים טילים לעבר המושבה הממוקמת בצמוד לגבול הלבנוני. רגע לפני כניסת הצום, ראש המועצה דוד אזולאי נקט בצעד אמיץ, נכנס בליווי כוחות צה"ל לשטח לבנון ולראשונה צפה על מטולה מהצד הלבנוני
מערכת ice | 
חרבות ברזל בגבול לבנון: כוחות צה"ל במטולה (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
הלחימה בחזית הצפונית, אשר נמשכת כבר למעלה משנה, שינתה את פני האזור מקצה לקצה. ישובים וערים הפכו לערי רפאים לאחר שעשרות אלפי תושבי פונו מבתיהם ואזורים נרחבים נפגעו בעקבות ירי הטילים והכטב"מים משטח לבנון. מטולה היא אחת מהאזורים שנפגעו הכי הרבה באזור. 
לאחר יותר משנה של לחימה, רגע לפני כניסתו של יום הכיפורים ראש המועצה דוד אזולאי, מצא זמן לבקר ביחד עם מח"ט 769 אל"מ אבי מרציאנו בכפר הלבנוני הצמוד למושבה מהצד הלבנוני. על פי הפרטים שפורסמו לראשונה בישראל היום,  למרות שאזולאי נמנה כחלק מאנשי כיתת הכוננות של המושבה זוהי הפעם הראשונה שאזרח וראש מועצה נכנס לאזור שהוגדר כשטח מלחמה. 

דוד אזולאי במטולה, קרדיט: יוסי אלוני/פלאש 90
כאמור אזולאי, ביקר בכפר כילא - הישוב אשר ממוקם בצמוד למטולה מהצד הלבנוני של הגבול כאשר בינו לבין מטולה מפרידה גדר הגבול. הכפר מהווה אחד המקומות הראשונים שכוחות צה"ל נכנסו אליהם במסגרת הפעילות הקרקעית בשטחי לבנון ונמצאו בו אמצעי לחימה ומנהרות רבות שמגיעות גם בסמוך לגבול עם ישראל. מרבית השיגורים שהתבצעו לאזור הגליל ומטולה הוצאו לפועל מהכפר השיעי. בצה"ל הגיבו לפרסומים אודות ביקורו של אזולאי באזור ומסרו בתגובה כי: "אזולאי חבר לכוחות הביטחון ונכנס בכפוף לאישור".
בגדר הגבול שחוצצת בין מטולה לכפר השיעי נמצא גם מעבר הגדר הטובה המוכר גם כשער פאטמה וזה אפשר עד שנת 2000 כניסה לדרום לבנון, אשר עוברת בדרך בכפר כילא. המעבר נסגר בשנת 2000 עם נסיגת כוחות צה"ל מרצועת הביטחון בדרום לבנון. במרוצת השנים נבנו משני צידי הגדר בתים והקרבה לישראל ולגדר הגבול אפשרה גם לחיזבאללה לנצל את הכפר על מנת לחפור מנהרות אשר חוצות לתוך שטח ישראל. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה